TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mycket grejer blev det...

Publicerad 2011-06-19 21:37:09 i Allmänt,

... som skulle med till stugan i fredags eftersom sonen ska bo där någon månad nu.

Katterna härjade i sina burar men tystnade efter ett tag och blev överlyckliga över att bli utsläppta efter två timmars färd.
Olle pilade direkt ut på farstukvisten men vågade sej inte längre ut till att börja med.

När vi öppnade altandörren blev dom väldans nyfikna men det regnade lite så altanen var blöt...



... men efter ett tag klev i alla fall Olle ut och undersökte läget.
Men när gräsklipparen drog igång så höll dom sej inomhus och det var tyst och lugnt hela natten, vet inte var dom sov men i min säng var dom inte.

Vid sjutiden ville dom i alla fall ha mat och när dom ätit öppnade jag altandörren lite och gick och la mej.
När jag klev upp några timmar senare var Lasse inne men Olle var puts väck hela dagen.
Började bli lite orolig men så länge gräsklippare och trimmer gick varma för att tukta den långa gräsmattan förstod jag att han skulle vara borta.

Sedan kom dotter D med anhang i min gamla Audi och Tequila var så glad och lycklig över att få springa på sin gräsmatta igen.
Det hade varit en lång jobbig färd från Åsele och de stackarna hade knappt sovit på natten innan de skulle åka ner.  Tur man inte visste det...

Deras katt Chabo släpptes också ut och han och Lasse samsades ganska bra direkt,  bara lite oljud till att börja med.  Men Olle kom inte hem...  jag hade gått runt och ropat några vändor och till och med gått ner till vägen för att se att han inte låg påkörd i diket...

Sent på kvällen när mannen skulle ut och ta sej ett bloss for Olle in som en pil när han öppnade altandörren!
Gudars så glad jag blev!!
Men Olle blev inte lika glad över att se Chabo och Tequila, haha.

Nå, natten blev rätt lugn förutom att Chabo smet ut en gång så dotra fick slita rätt bra för att få in honom igen.
Brorsan kom mitt i natten för att fixa med varmvattenberedaren och hade till vår förvåning åkt hem igen när han var klar.
Snacka om service!

Nu är vi hemma men sonen, dotter D med pojkvän och alla djuren är kvar i stugan... lite tomt här utan Olle och Lasse men de har det bra på sitt grönbete och jag fick rapport att alla katterna var hemma nu ikväll.
Chabo och Olle lär sej nog att samsas... det är bäst det för till midsommar kommer dotter J med sina två katter också. :o)

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2011-06-19 22:19:54

Har ni stor stuga? Låter som om ni blir många med alla djur också. Annars är det kul att vara med stora släkten till midsommar eller jul.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-06-20 07:54:13

Oj då, så många katter det blir! Och alla är sams?

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-06-20 09:52:55

Så skönt att det inte hade hänt något. Men imponerande om alla katterna håller sams!

Postat av: åsa

Publicerad 2011-06-20 10:34:46

Det blir rena rama katthotellet till midsommar alltså..

Hoppas att de kan samsas och vilken tur att de kan vara ute..

Ha dé!/Kram

Postat av: Ia

Publicerad 2011-06-20 11:06:38

Det är tur att Du inte har en Kajsa...hon accepterar knappt Lisa som hon ändå är uppvuxen med. Har aldrig haft en katt som har ett sånt revirtänkande....ingen är för stor och farlig att jaga bort från tomten i torpet...men så har hon också lite jack här och där!



Sv; Visst är det otroligt att det kan fungera med allt som VV bannlyser...jag tror knappt att det är sant!!!!!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-06-20 20:13:25

Jag brukar skoja om kollo för djuren men det har sannerligen du också! Kul när alla har ett ställe att vara på, o nog samsas dom så småningom. Vi brukar ha dotterns jyckar, men nu har hon fortfarande ett par osålda valpar så det blir inget kollo vad jag vet.

När har du semester?

Kram

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-06-21 08:17:40

Ja, jag önskar att Göstakatten hade ett grönbete att bli utsläppt på! Numera har vi ju bara en fransk balkong mitt i stora stora :-/

Gomorron

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela