TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ska man verkligen...

Publicerad 2011-06-08 22:01:52 i Allmänt,

... renovera bort den här gamla charmen?

Golvet!


Kaklet!

Köket är ju så himla retro nu juh! :o)

Vi började i alla fall med att åka runt och kolla in spis men alla var på 400 volt, vi ska ha 220...  billigaste kunde dom ta hem tills imorgon på Media Markt för 6000 pix.  Kändes inte som om det var vad jag ville betala just nu.

Då drog vi till IKEA och vi köpte den billigaste hällen och den billigaste inbyggnadsugnen,  skåp fanns redan hemma.

Nu har broder och mannen fixat och donat några timmar och jag tror banne mej snart jag kan koka ägg! :0)
Sedan ska vi öppna champagne och fira att det gick så bra för sonen när han försvarade sin uppsats idag... det gick superbra!
 Nu är han folkhälsovetare,  ska fortsätta två år till masters-examen  i höst.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2011-06-09 07:11:47

Ja du, det är svårt det där vad man ska ta bort och vad man ska låta bli....Ibland kan det vara bättre att låta bli...eller?

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-06-09 07:35:15

Det är svårt det där! Golvet som Du visar här är nästan identiskt likt det vi har i soffavdelningen i vardagsrummet. Vi byggde 1977. Sen är det korkimitation i resten av vardagsrummet, hallen och köket som har öppen planlösning. Vi hade bestämt oss för att byta ut rubbet mot en nyare variant av korkimitiation men nu ´sviker oss modet. Tänk om vi ångrar oss.

Himla velig kan man bli!

Postat av: E

Publicerad 2011-06-09 08:51:25

Hu, jag hade ett likande golv här i köket. Det fick jag stå ut med i tio år innan de bestämde att jag kunde få ett nytt! Det må vara hur retro det vill, medaljonger ger mej rysningar! :0)

Postat av: Selma

Publicerad 2011-06-09 17:20:07

Grattis till alltihop och golvet var läckert.

Postat av: Ia

Publicerad 2011-06-11 10:36:38

Ta inte bort såna vackra saker ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela