TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vem vill vara inne när solen skiner...

Publicerad 2011-06-04 10:25:42 i Allmänt,

... inte jag i alla fall...
 men igår tog jag mej i kragen och började strukturera upp lite här i den lilla tvåan.

I torsdags var vi borta hela dagen hos norska vännerna som var i sin stuga i Vansbro. 
R håller på att bygga ut så mannen hjälpte till medan M och jag mest satt på den stora altanen och sippade vin och pratade om livet. :o)
Ja, vi gjorde faktiskt mat också,  jag fixade till fisken vi hade med oss och M gjorde en god sallad.

Igår hann jag i alla fall med en hel del och balkongen blev städad och iordningjord, jätteskönt!
I sovrummet kan man numera röra sej ganska obehindrat då jag till slut lyckades komma fram till garderoberna och få in trådbackarna.
Bokhyllan har fått sina böcker alla glas är i vitrindelen så idag ska jag stöka i köket.

Fast först ska jag åka ut till väninna C som ringde igår och sa att tomatplantor finns för avhämtning och då ingår en trevlig fikastund i hennes ljuvliga trädgård.
Lyxigt att ha en egen handelsträdgård att hämta plantor i utan att betala en krona.
Fast jag brukar köpa några trisslotter som tack och någon gång ska hon väl vinna något.

Efter stöket ska jag sätta på mej något snyggt,  om jag hittar något annat än mina vardagskläder och åka till bästa Nettish som har lite grillkväll för mej och kollega L från badet.
Sonen ska på examensmiddag ikväll och vill låna bilen och i det lånet ingår frakt av moder,  skönt med chaffis fast mannen inte är hemma som brukar hämta mej när jag är och festar. :o)
Han tog husbilen och åkte iväg med en kompis för ett dygns fiske i Värmland så ikväll får jag vara ute och leka hur länge jag vill. :D

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-06-04 11:36:31

Problemt för mig när jag får vara ute och leka så länge jag vill är att jag så sällan orkar.

Postat av: Britt

Publicerad 2011-06-04 11:57:16

Jag får alltid några plantor från jobbet när vi odlar med barnen. Det är kul med egna tomater.



Låter som ni har härligt väder. Här har sommaren inte riktigt kommit trots att häggen och rönnen står i blom...men så är det ju norra Norrland. Vi har 15 grader och mulet.



Hoppas kvällen blir kul!

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-06-05 08:28:22

Det låter lite med en tvåa, men ni har ju husbil också förstås. Men just när det gäller förvaring så låter två rum och kök litet, jag skulle aldrig fixa det. Jag behöver idiotiskt nog ett rum till lite allmän förvaring förutom sovrum.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-06-06 20:22:13

Puh varmt är det och svettigt att flytta eller hur? Fast du har ju gjort det mesta, även avhyst främmande karlar som vill in o snoka miss i nassen...hihi

Hoppas det var en engångsföreteelse!

Badat idag, så skönt så, det var tur att det var andra vid sjön så jag skämdes och inte tordes larva mig.-..

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela