TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vem ville in...

Publicerad 2011-06-06 14:53:09 i Allmänt,

... här i min lilla lya tidigt imorse tro?

Jag vaknade av ett konstigt ljud och trodde det var katterna som härjade så jag klev upp för att kolla läget.
Fick se sonen stå och titta ut genom kikögat i ytterdörren och någon ryckte i handtaget.
Klockan var ca 05.00... lite udda tid att hälsa på tänkte vi och inte kände någon av oss igen killen utanför.

Dyngrak var han... slet och drog i handtaget och brevlådan,  gick till grannens dörr och testade lite och så tillbaks till våran.  När han spottade på kikögat rann sinnet på mej så jag ringde Tusse Batong som skickade en bil genast.
Jag har ju ofta återkommande mardrömmar om att jag inte kan larma när jag behöver... antingen slår jag fel siffror eller så går mobilen sönder osv... men nu vet jag att jag kan slå 112 utan problem. :o)

Två kvinnliga poliser kom och eskorterade den då liggande mannen ut från porten men han visste tydligen inte vart han skulle för det slutade med att han fick åka med dem och vi kunde somna om till slut.
Mannen snarkade obekymrat under hela händelseförloppet och var lite sur att vi inte väckte honom för han tyckte att han hade kunnat följa mannen hem, haha.

Spännande att flytta till lugnare kvarter! :D

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2011-06-06 22:37:04

Innan förra Mannen flyttade till Västerås hade han en lite labil granne som en natt försökte komma in till oss. Mannen ropade att han gått fel (har jag för mig)...så grannen lommade hemåt efter ett tag. Hu så rädd jag var!

Postat av: Berith

Publicerad 2011-06-07 09:17:08

Hua, tänk att bli väckt sådär....

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-06-08 04:52:30

Usch va hemskt! Jag hade nog purrat mannen förstås, men det är ibland ingen bra idé för han skulle vilja ta itu med en sån här situation på sitt eget sätt, inte ringa polisen. Och sånt vet man aldrig hur det slutar.



Du var nog klok!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela