TyraTok

Livet är ett äventyr!

En sväng på Elgiganten...

Publicerad 2011-03-12 15:03:21 i Allmänt,

... Bilia och IKEA blev det idag och eftersom det är så billigt att äta på det stora möbelvaruhuset så trängde vi oss in i restaurangen med alla andra människor som inte ville vara ute i solen.
(Till mitt försvar säger jag att det blåser småjävlar ute.)
God lax för 59 kr och fläskytterfilé för 49 är bra priser tycker jag så jag slängde med två chokladmoussar på brickan också för åtta kr styck.

På vägen ut köpte mannen en låda engelsk konfekt och det tror jag han gör bara för att han vet att han får ha den ifred.
Det enda jag äter är dessa... tror det fanns åtta stvcken med i kartongen.



Jag hoppas de ska börja rea ut grejer snart på IKEA inför flytten till det nya stora varuhuset på västra sidan staden.
Hittade en praktisk bäddsoffa vilket vi lär behöva i vardagsrummet när vi flyttar.
Så måste vi köpa nytt kök till tvåan också men det reas nog inte. :o)

Vi hade tänkt gå på en lägenhetsvisning idag,  en trea i huset bredvid det vi ska bo i sedan men missade tiden.
Fast den är så dyr så banken tycker nog inte att jag ska köpa den.
Hittade en annan fin närmare sta´n med underbar inglasad balkong men läget var inte så bra... svårt det här med boende.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-03-12 17:38:56

Men, du har fortfarande inte sagt vart ni ska flytta! Skärpning!

Engelsk konfekt, blää, en del köpte alltid det på finlandsfärjan, jag tycker det smakar apa...

Trevlig söndag

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-03-12 17:40:35

Engelsk lakritskonfekt är bland det godast som finns! Men det ska vara Bassetts!

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-03-12 19:57:20

Hm om du bor med mig får du alla de där blåa för dig själv fint va?

Vi ska jaga sommarställe i vår och det funderar jag mycket över .. vi har en fantastisk husbil som vi ska sälja först och det är inte så kul. Jag älskar vår husbil men behöver en fast punkt att åka till, det passar mig bättre som jag mår nu för tiden.

Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2011-03-12 20:23:16

Hoppas att du snart hittar ett "hemma". Engelsk konfekt är nog den enda sorts godis jag inte gillar alls. Jo förresten fick jag smaka några vidriga amerikanska karameller som smakade parfym en gång också som var oätliga annars är det sällsynt med godis som inte går i mig.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-12 22:45:54

Leta boende, ja, det är inte alltid det enklaste. De lägenheter jag ville ha, när jag var på jakt, blev betydligt dyrare än jag hade tänkt mig.



Sedan när jag väl fann den här, så struntade jag i priset! Köpet gick i lås och det är jag glad för, trivs jättebra. Men det tog litet tid med att finna den jag köpte, hade nästan gett upp.



Lycka till i ert letande!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-03-13 00:15:50

Tycker också de där blåa är godast eller rättare sagt de enda som går att äta.



Har aldrig ätit på IKEA Västerås, men åt den goda fläskytterfilén sist vi var på IKEA Haparanda.



Det där med att hitta en lägenhet man trivs i är svårt. Jag bor i en vanlig hyreslägenhet här i Luleå...men den är hur fin som helst och ligger relativt centralt utan att jag behöver bo i stan.



Den föredetta Mannen bor i en nyproducerad hyreslägenhet ganska centralt i Västerås. Det är ett av Mimers hus. Jättefin lägenhet. Liten tvåa, men jättemysig.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-03-13 07:42:04

Den där engelska konfekten är min favvo också! Oslagbar!



Det där med boende är inte lätt. Det är så mycket som ska stämma; planlösning, läge, storlek, grannar, kommunikationer, omgivning osv.



Vi bor exempelvis i ett alldeles för stort hus nu när vi bara är två pers o två hundar. 124 kvadratmeter + lika stor källare alltså, det är sjukt. Men med åren inträder en viss bekvämlighet och vi har vant oss vid att ha svängrum.

Postat av: Ia

Publicerad 2011-03-13 08:54:20

Jahapp....då har vi varit på samma ställe samtidigt igen men jag var osäker på om det var Du...nu vet jag så nästa gång hojtar jag högt och tydligt....HALLÅ TYRA!!!!!!



Vi är också sugna på ett nytt boende men det finns ett litet aber....Fru Fortuna verkar inte förstå hur välkommen hon är härhemma!!!!!



Ha en bra söndag!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela