TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jippie jag blir rik!

Publicerad 2011-03-08 21:29:56 i Allmänt,

Jag fick minsann ett fint handskrivet kuvert från en advokatfirma i Spanien med ett långt välformulerat brev på engelska som jag stavade mej igenom.
Tänk att just jag hade en rik släkting som efterlämnar 7,5 miljoner euro!!

Tur att man har lite substans mellan öronen och inte går på sånt här... googlade på advokatfirman Oscara & Javier Asociada och hittar lite inlägg om att det är fler än jag som har rika släktingar. :o)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-03-09 00:31:19

Men, det hade väl varit skoj...

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-03-09 23:18:39

Jag antar att det följde med en liten omkostnad för att få ut arvet! ;-))

Jag brukar tänka att det nog är invandrare exempelvis som går på sånt här.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-03-11 11:03:24

Fick nåt sånt där lurendrejeri jag med för nåt år sen. Då hade jag vunnit en storvinst i ett lotteri som jag aldrig deltagit i...tänk så det är! Tur som sagt att man förstår att det är bluff. Alla gör tyvärr inte det....

Postat av: Britt

Publicerad 2011-03-12 11:29:05

Oj det har man ju läst om i tidningarna att det förekommen, men jag har aldrig blivit drabbad.



Det är väl alltid lurt om man måste betala för att få ut arv och vinster?



Tack gode Gud för Google! Där finns all information man behöver och lite till.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-12 11:45:22

Sådana seriösa brev vore förstås kul att få!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela