TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lördagen jag kunde vara utan...

Publicerad 2011-03-20 10:57:40 i Allmänt,

... den var igår och jag hoppas den aldrig kommer igen!

När jag vaknade vid sju-tiden hade jag så ont i kroppen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen!?
Hela veckan efter rygglåsningen har jag varit öm... tydligen triggade den igång fibron,  men som jag kände igår har jag aldrig genom åren känt... hade till och med förhoppning att jag skulle få influensa så jag visste att det skulle gå över.
Mannen kunde inte stryka lätt med handen någonstans på kroppen och jag kunde inte klia mej när det kliade för det gjorde så ont att tårarna steg...  det var riktigt hemskt.

Tur jag har mannens lilla apotek att tillgå och efter nästan en timme började Oxynormen kännas av och jag slocknade i soffan med dubbelvikt täcke under mej för att få mjukt. 

Mannen var hos min läkare i torsdags för hans doktor var sjuk och då berättade han om mitt mående och talade om att han givit mej Oxynorm vilket farbror doktorn bara tyckte var bra så jag inte skulle spänna mej och bli sämre.
Men han fick naturligtvis inte ge mej för många och det är ingen risk för jag mår väldigt illa av dem.

Var så dåsig och illamående hela dagen så den gick helt åt skogen men den värsta värken försvann tack och lov.
Vi åkte till Fagersta för att vi skulle titta på en bil och jag somnade nog 20 gånger på de sju milen. :o)
Så var bilen ändå såld! :(
På vägen hem stannade vi till hos A och C för fika men jag mådde så illa så det blev bara vatten, kul gäst att ha hemma vid köksbordet.
A tyckte att jag så så emlig ut att jag borde uppsöka akuten, hahaha,  men jag sa att jag måste nog ta mej till min egna läkare först.

Idag mår jag bättre och är glad att solen skiner lika fint som igår så kanske jag hinner sitta och lapa lite sol.
Men jag måste fortsätta röja i hobbyrummet också så det blir beboeligt som gästrum eftersom mina bröder har hotat med att komma från Helsingfors i veckan.
Det vore kul att må lite bättre inför födelsedagen men mående kan man ju inte beställa.
Nå, den värsta röjningen är gjord förra helgen så det är mest småplock bland pärlor och sådant så det ska jag nog fixa.

Apropå födelsedagar...  jag gjorde ett besök i Tele2-butiken i fredags när mannen jag och strosade på sta´n efter jobbet.



Jag har tänkt att kolla när abonnemanget går ut för att ändra det och eventuellt köpa en ny telefon.
Min tanke var att jag skulle titta på en Samsung Nexus men killen kunde sitt jobb och sålde den här till mej... en HTC har aldrig funnits i min tankebana men den verkar vara OK.
 Han fixade om abonnemanget till surfabonnemang på någon minut och han gratulerade i förskott och tyckte gott att jag kunde ge mej själv den här presenten. :o)
Noll öre att ringa och fri surf... det blir bra tror jag.

Nu gäller det bara att jag har tålamod och läser och lär hur den fungerar.

Kameran var i alla fall väldigt bra,  ni får ett vintips samtidigt som jag visar skärpan. :o)



Ett gott vitt vin för endast 129 kr/box.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-20 12:08:06

Stackars dig, det låter som en förfärlig lördag. När fyller du? Jämt förstås? Jag får gratulera så här litet i förskott....



Tack för vintipset, det har jag nog aldrig testat vad jag minns.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-20 12:39:11

Åh fy, stackars!! Lider med dig. Skönt att det känns lite bättre nu iaf!!



Det måste vara våren, för jag har också röjt i mitt pysselrum nu i helgen :-)

Kramen

Berith

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-03-20 12:58:22

Men fy va trist med sån värk! Min dotter fick ju nyligen fibro-diagnosen och hon kämpar som sjutton. Min egen värk är mera artros men har ju också fettvävsreumatism som just är som du beskrev, man kan inte ens nudda huden utan att det gör ont.

Men nu får du se till att kurera dig inför din stora dag, här blåser det orkanvindar och är inte skönt ute, så det blir nog skid-teve-soffan i eftermiddag

Krya-på-dej-kram

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-03-21 11:45:14

Vilken gräslig lördag! Hoppas du är bättre nu men ta inte i för mycket bara.



Grattis till telefonen. Husse har en sådan och är supernöjd!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela