TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett streck i räkningen...

Publicerad 2011-05-31 23:21:40 i Allmänt,

... ett jävligt stort svart tusch-streck blev det när vi igår morse åkte till gamla lägenheten för att ta det sista krafset och invänta städfirman.
Fick se ett SMS på min mobil där det stod att den halvan av firman som skulle städa vår lägenhet var sjuk!

Jaha!?
Jag pratade med henne och hon föreslog att jag skulle börja ringa på annonser om städning... tack för det tipset näst sista dagen... fy f-n vad arg jag var och avslutade samtalet snabbt.  Trodde faktiskt man hade en backup...

Det var bara att bita ihop och börja köra på... gråtfärdig klättrade jag upp och ner på stegen medan jag svabbade överskåp och fönster...  usch vilken jävla dag.
Mannen hjälpte förstås till senare på dagen när han fixat annat men vi hann ändå inte riktigt klart utan fick åka dit idag och ta det sista innan besiktningen.
Totalt ledbruten stapplade jag runt med HSB-killen, orolig över vad han skulle säga om sönderrivna tapeter men han sa att allt var normalt slitage och de skulle troligen rusta hela lägenheten om ingen skulle flytta in direkt.
Hur dyrt ska det då inte bli att bo där!  Tur man flyttar och kan renovera utan att det läggs på hyran.

Städningen blev också godkänd och vi pustade ut,  packade ut städgrejerna och skulle åka för att lämna igen alla nycklar.  Såg bara tre dörrnycklar i påsen och frågade mannen var den fjärde var eftersom vi haft två var mestadels.
Vi fick bara tre, svarar han och jag framhärdade fyra.
Lite diskussioner men jag ville hem och kolla för jag hade hittat en ensam nyckel som låg på sonens skohylla och han hade ingen aaaning om vad det var för nyckel.

Det var inte den jag sökte men så kom jag på att sonen givit mej en stor knippa med nycklar när jag ville ha en till lägenheten vi flyttat in i.
Jag frågade varför jag skulle ta de stora knippan och ha sa att det var bara skräp på den... jorå serru... där satt vår fjärde nyckel!!
Tur jag tänkte så långt för det blir dyrt som fasen om man inte lämnar igen alla... det poängterade killen på HSB-kontoret när jag hyrde.

Känns otroooligt skönt att den biten är över och ikväll efter mina eftermiddagstimmar på jobbet har jag i alla fall börjat packa upp lite grejer i bokhyllan för att få bort stora kartonger och lite plats att gå på.
Imorgon ska jag börja skura köket och plocka in i skåpen men bara det vi behöver, resten får vara nedpackat tills nytt kök är på plats.
Dé é mycket nu! :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-06-01 11:58:52

Så jobbigt det låter just nu men jag hoppas att det blir kanoners bara det blir klart.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-06-01 16:20:15

Stackars dig, nog kan du stoppa i dig massor av kalorier efter en flyttstädning det lovar jag! Två senaste flyttarna har vi lejt bort städningen, min kropp klarar inte längre av det, och inte är det roligt heller, hellre satsar man ju på att packa upp o göra trevligt på nya stället, "vinkvink".

Hoppas du återhämtat dig något nu...

Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-06-02 12:31:20

Himla synd om Dig som måste flyttstäda, det är liksom bara för mycket när man som värst sliter med allt det andra också!



Tur att Ni hittade nyckeln. Annars antar jag att man får bekosta ditsättning av nytt lås. Men sen kan man ju undra hur fastighetsägaren verkligen kan veta att alla nycklar är inlämnade. Var och en hyresgäst kan ju göra massor av egna nycklar och behålla dem efter en flytt.

Postat av: Britt

Publicerad 2011-06-02 17:28:56

Ja då vet man att man måste kolla sånt om man bokar flyttstädning...ja att företaget är så pass stort så man klarar av sjukdom.



Tur det löste sig både med städning och nyckel...även om det blev tio gånger jobbigare än väntat. Finns som sagt roligare saker att göra än att städa superrent...men inte åt sig själv...för det gör man ju i lägenheten man flyttar till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela