TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite blir det skrivet...

Publicerad 2011-05-23 06:53:10 i Allmänt,

... här men jag har ju legala skäl känns det som! :o)

Förra veckan sprang ju iväg som en oljad blixt eftersom jag var borta måndag och tisdag.
Onsdag var det miljoner att göra på jobbet följdaktligen och torsdagen innebar en planeringsdag på ett hotell vid Mälarens strand,  mycket givande och med suveränt god mat.
Fredagen var lika stressig som onsdagen och så var det räkbåt på kvällen,  allt gick i ett huj!

Lördagen gick åt till pack och stök här hemma fast även lite pyssel med pärlorna.



Gjorde även några fotlänkar till kollega C att välja på.

Söndagen svepte förbi i samma turbofart då sonen kom och hämtade mej så vi kunde röja i hans lägenhet och det gjorde vi!
Först skurade jag i sovrummet och upptäckte att golvet var vitt, inte grått! ;o)
Så tömde vi garderober som vi baxade till den platsen jag ville ha dem på,  så skurade jag ur dem och fyllde med de grejer jag redan flyttat över plus det som står kvar av dotter D:s grejer från den tiden hon också bodde där.

Så var det dags för disken eftersom sonen lovat ömme fadern att skjutsa småsyskon.  Jisses... han samlar på sej i diskhon... men OK, han skriver sista tentan innan examen så det är ursäktat.
Så röjde vi ur köksskåpen med sopsäckar beredda och så diskade jag allt som fanns av värde för har man ingen köksfläkt blir det flottigt även i skåpen efter ett tag.
Köksfläkt måste inhandlas!  
Ja förresten,  ett helt nytt kök ska inhandlas!
Och nya golv och tapeter och Gud vet allt! 

Så kom kollega M med man för att titta på titta på skjutdörren mellan hall och kök, den väggen skulle rivas och de behövde dörren.
Samtidigt dök mannen upp och vips var dörren nere så de fick den med sej direkt, haha.
Ja, de fick åka hem efter takräcke förstås men de bor väldigt nära så det var snabbt fixat.

När sonen och jag kom tillbaks från pizzerian där vi hämtat lite föda (jag åt sallad) så var hela väggen nere och cheeez vad fint det blev när det kom in mer ljus i den mörka hallen!



Svårt att visa med en bild såhär men bilden är tagen från ytterdörren och man ser alltså köksfönstret. Väggen ni ser stå på högkant tog bort mycket av ljusinsläppet och det blir ännu ljusare när vi tar ner köksskåpen på den högra väggen och köper kyl och frys som är lite lägre än den gamla härken som står där nu.

Ja, som sagt... tiden springer och nästa helg ska allt flyttas... urk!
Nå, vi har måndag och tisdag på oss också men då ska det ju städas här och firman vill säkert vara ifred... vi får se vad som hinns.
Ska tapetsera lite i vardagsrummet här också, det får bli en fondvägg där katterna har rivit tapet. :(
Måste ju i alla fall testa att få det godkänt vid besiktningen och det är väl större chans med en fondtapet på den väggen än trasiga våder...

När vi kom hem igårkväll var jag helt slut kroppsligt men pigg i knoppen så jag fick varva ner med ännu ett armband.



Det efterfrågas smycken i byhåla, min tavla i djuraffären var tydligen på väg att bli helt tom så man får knåpa på men som sagt...  det är mitt andningshål just nu.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-05-24 13:51:45

Så duktig du är på att göra armband. Kan tänka mig att det är en trevlig hobby.



Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-24 20:59:51

Snyggt! Det är fint med knockliga stenar och hjärtan! Jag har både halsband och armband som liknar detta.

Postat av: Britt

Publicerad 2011-05-24 22:29:19

Det nedre armbandet är ju hur snyggt som helst. Vad synd att jag inte åker till Västerås mer...för då hade jag kunnat titta på dina saker live.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela