TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tor härjade inatt...

Publicerad 2011-05-12 09:18:56 i Allmänt,

... jäklars vad det dundrade!

Mysigt med åska tycker jag om jag sitter bra till, nu låg jag nedbäddad och hörde regnet smattra så jag missade blixtarna.
Låg och funderade på hur katterna skulle reagera, väntade att dom skulle komma farande till min säng men icke... dom verkade inte bli rädda alls av det spektaklet.



Det härjades på balkongen igår också fast mänskligt Tor-härjande.

Som vanligt var det ca 10-15 ungar utanför vår balkong med en boll,  ett sanslöst liv emellanåt så att sitta ute är otänkbart.  Vi vart i och för sej varnade för det när vi tittade på lägenheten men jag trodde ändå inte att det skulle vara så förbannat högljutt och livligt...

Igår sköt dom bollen upp mot det fina vita trädet hela tiden för att det skulle "snöa" så grenar och kvistar for ihop med blommorna.  Till slut sa jag åt dem att sluta förstöra trädet men då får man ju svar direkt... suck.
Ibland har bollen slagit i vårt balkongräcke så både jag och katterna nästan fått en infarkt och då har jag vrålat åt dem att ta bollen och flytta sej någon annan stans utan någon respons.

Igår var det så sabla livat att till och med mannen tröttnade och han fick också "fina" svar.
Till slut bad han dem helt sonika dra åt h-e.
En stund senare stod en ilsken pappa nedanför balkongen och ville diskutera... och det gick ju ganska bra i början men jag hörde att det spårade ur så jag gick ut.
Jag tyckte ju inte ordvalet var så bra till barnen och tänkte att jag kanske kan lugna ner det hela...

I vanliga fall en trevlig karl men inte igår...  jag försökte förklara för honom att om man betalar 6 300 kr i månaden vill man även kunna utnyttja sin balkong.  Jag sa också att det inte var hans barn detta handlade om för de är artiga och trevliga men andra barn är uppkäftiga och skiter fullständigt i att vi ber om lite lugn och ro.
Han bara malde och malde att ingen annan klagar, och T skulle ba barnen om ursäkt och bla bla bla...  lyssnade inte ett dugg när jag i lugn och ro försökte prata och berätta att det jag vet att andra klagar och tycker det är jobbigt men inget hjälpte så till slut vart jag också rätt putt på honom.
Vi gick in och stängde balkongdörren medan han stod kvar och skrek: Du är ingen människa! Haha.

Gud så skönt det ska bli att flytta därifrån!
I förrgår kväll hittade jag en lägenhet på Blocket som ligger på landet, uthyres ska ganska omgående så jag mailade dirket.  Fick svar att  vi skulle få komma och titta men nu får jag inte tag i tjejen.
Vi åkte förbi och spejade lite igårkväll... det är ett jättemysigt ställe nära där vi fiskar men man vill ju se insida och trädgård så jag hoppas hon hör av sej idag.
Den är 10 kvm större än min lya vi ska flytta till... det vore skönt.
I och för sej då dyrare hyra men ibland kan det vara värt... vi får se.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-05-12 09:43:31

Jösses, så jobbigt.

Postat av: åsa

Publicerad 2011-05-12 10:04:06

Vet precis hur det är att ha en massa liv vid sin balkong/uteplats och det är visst vanligt med "rabiata" föräldrar!

Håller med dig om att man ska kunna utnyttja alla kvadrat man betalar hyra för och man kan ju bli helt vansinnig på kommentarer från den yngre generationen, där har föräldrarna misslyckats totalt!

Ha dé!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-05-14 20:13:57

Att ni stått ut! Fy för ungar som skränar och är uppkäftiga! På vår lilla gata har vi bara en barnfamilj, men dom har nog 4 eller 5. Jag blir rörd varje gång jag ser dem leka ute, o det gör dom varje dag, jag har aldrig sett sån syskonkärlek, dom tar hand om varandra o dom större tar hand om de mindre...

Dom vill gärna gå ut med Blinka men tyvärr är ju hon livrädd för barn och då vill jag inte utsätta henne. Däremot funkar det bra för dem att ta ut grannens jycke. Så går dom där 3 småttingar med hunden i koppel runt vår lilla gata. Ofta får den minsta hålla hunden och de större övervakar..

Hoppas ni har en härlig helg, gissa vem som inte törs se hockeyn imorrn?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela