TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tyst och lugnt...

Publicerad 2011-05-13 00:37:44 i Allmänt,

... var det utanför min balkong idag när jag kom hem från jobbet!

Åkte hem med kollega A som skulle hämta spegelgarderoben och vart ganska paff när alla barn var borta i lekparken istället för utanför balkongen!
Kanske fick föräldrarna tänka lite över natten och insåg min logik eller så blev barnen skrämda fast det har ju inte hänt på hela tiden.
Nu satt en massa mammor med ute och blängde på oss så det kanske bet lite... jag kan tänka mej att tjafset spred sej som en löpvind för folk som hejat och pratat förut vände bort blicken.
Återigen... skönt att få flytta!

E kom strax efter och hämtade TV-bänken... fast hennes coole far tyckte att jag var dum som lurade ut honom på arbete, haha,  som pensionär har man inte tid med sådant.
Nu känner jag att jag kan andas lite... överblicken säger mej att nu har vi en chans att få plats.

Tjejen som skulle hyra ut lägenheten utanför staden svarar inte, annonsen är borta från nätet... seriös tjej som först säger att man är sååå välkommen att titta bara man ringer och sedan inte svarar eller återkommer när man lämnar meddelande.
Kanske vill man inte ha en sådan hyresvärd!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2011-05-13 10:34:59

Tack igen för TV-bänken. Den gör sej finfint i mitt vardagsrum i skön harmoni med mitt LACK-soffbord :0) Ses på onsdag!

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-05-13 10:37:51

Fy för att ha det så där man bor. Det är väl föräldrarnas sak att hålla ordning på barnen. Leka är en sak men störa en annan. Hur svårt kan det vara...

Postat av: Ia

Publicerad 2011-05-14 10:50:59

Bra att det fungerade med lite skarpa ord....att de sen inte hälsar spelar ju ingen roll när Ni snart ska flytta!!!!

Postat av: anne

Publicerad 2011-05-15 21:06:51

Det har sina fördelar att inte ha några grannar, inte på nära håll i allafall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela