TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nu klarnar det upp...

Publicerad 2011-11-27 14:37:49 i Allmänt,

... så denna regniga första advent kanske rätar up sej lite men det blåser rejält ser jag.
Det är ju inte första gången vi inte har en vit advent men man blev ju lite borskämd förra året med all snö.

För min del hittar jag inte ljusstakarna och mina röda gardiner så jag antar att de ligger i dotter J:s källare... där kan de ligga tror jag. 
Vi tog hem en fin liten adventsstake från Norge, den får duga här i trängseln.
En ny stjärna kostade vi i alla fall på oss och hittade de gamla förstås när vi kom hem, haha.
Blir inget överdåd av pyntande här i år inte men jag hoppas mina fina slingor kommer upp på balkonen i alla fall...



Mannen är i skogen och jagar vildsvin så sonen och jag tog sovmorgon och sedan god frulle i lugn och ro, kul att ha någon att äta frulle med! :o)

Sonen ja... i fredags var jag ju på tjejfest,  supertrevlig kväll med ca 40 tjejer som minglade med champagne,  shoppade lite bland utställarna,  lyssnade på en bra föreläsning om kroppsspråk och sedan lagade god mat uppdelade i fyra lag.

När jag kom hem hade jag två missade samtal från sonen och då blir man ju iskall... att sonen ringt en fredagkväll är ovanligt!
Jag ringde snabbt upp och det visade sej att han var i huvudstaden och spelade biljard och ölade lite med en gammal klasskompis från högskolan och nu hade han missat tåget till Norrköping.
Behövde husrum här i Västerås så jag fick stanna uppe några timmar tills tåget kom in 00.30 och han anlände i taxi,  lite glad i hatten. :o)
Mannen vaknade av vårt prat så vi blev sittandes uppe rätt länge innan han blev nedbäddad i soffan.

I lördags skulle jag på pärlträff men eftersom det var så länge sedan jag träffade sonen skippade jag den och tillbringade dagen först i ABB Arena på veteranmässan där mannen var och hjälpte Ö som sålde lite stuff där.
Sonen umgicks med vänner och tittade sedan på fotboll hos fadern men mot kvällningen for vi till IKEA... kollade lite och passade på att äta där innan vi åkte hem för glöggprovarkväll. :)
Chili/peppar vann!

Idag kom dotter J och T med småsyrrorna J och T hit och även exmannen lite senare.



Nu har alla åkt och Olle är fundersam...  Elsa åkte ju hem i lördags förmiddag och jag tror han tyckte det var tråkigt.
Han gick och letade ett tag och jag fick ju ångest rejält...  först försvann Lasse och nu nästa fyrbenta vän som i och för sej bara var här en vecka men de boundade sista dagarna.
Måste nog bli ett djur till i det här hushållet bara vi får flytta till något större.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-11-28 05:41:25

Hur gick det med vildsvinsjakten? Det är himla gott kött! Om nu inte det är en galt i brunst eller ett gammalt djur. Bäst är de vid vikter runt 30 kilo.

Postat av: Selma

Publicerad 2011-11-28 09:35:00

Det verkar som om de kan knyta an till varandra mer än man tror djuren.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela