TyraTok

Livet är ett äventyr!

En helg i stugan...

Publicerad 2011-10-02 19:15:07 i Allmänt,

... fick det bli,  kanske mest för att avleda Olle från att gå här hemma och leta efter brorsan.
Det gör så ont i hjärtat att se honom så vilsen...

Nå,  när mannen kom hem i lördags eftermiddag efter att ha varit och hjälpt en kompis så packade vi in Olle i buren och åkte upp till stugan.
Han var ovanligt tyst i bilen men trivdes bra att få gå ute och jaga fallande höstlöv.



Gräset var långt och han blev lite blöt om tassarna.
Blev bättre idag för då klipptes hela mattan,  sista gången för i år antar jag.



Känns alltid vemodigt när allt ska plockas in för hösten men samtidigt blir det otroligt vackert när det är fint väder.
Jag gillar de mörka kvällarna när man kan tända lyktor runt om på tomten och jag behöver inte vara rädd för ormar när jag ska ut i skogen. :o)



Men mycket blommar fortfarande,  t ex min Ölandstok blommar för första gången.  Jag fick den som en liten tafflig planta för flera år sedan men nu har den tagit sej.
Smörblommor, klöver och midsommarblomster fanns i full blom på tomten.



Jag städade lite på förstukvisten och tog ner fågelboet för att slänga ut... men det satt fast i våra bambulyktor så det fick ligga kvar.



Tyvärr tror jag att vi skrämde iväg den lilla familjen,  tror det var koltrastar,  när vi kom på försommaren för det låg ett trasigt och ett helt ägg i.
Konstigt att inte någon av alla katter som bott i stugan i omgångar har varit intresserade av boet.

Mannen försvann upp i skogen imorse när han hörde ståndskall,  jaktsuget sätter väl in. :o)
Själv knallade jag ut i skogen till mina närmaste svampställen och plockade gula kantareller och trattisar som jag ska ta med upp till dotter D när vi åker uppåt på onsdag.
Vi måste åka upp till Norge och hämta de sista möblerna som står kvar i svärmors hus och det blir bra att mellanlanda i Yxsjön.

När vi kom hem från stugan idag var det snabb dusch och sedan iväg på trettioårskalas hos dotter J, vars pojkvän T fyller om några dagar.
Livet går bra för dem nu och cheeezua vilka fina tårtor J hade bakat!




Lillesyster T tittar andäktigt på den maffiga tårtan och den var lika god som den ser ut!


Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-03 08:39:03

Vilka tårtor. Nu blev jag gravt sugen.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-10-04 08:18:39

Wow, vilka tårtor. De var säkert jättegoda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela