TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man sover gott...

Publicerad 2011-10-10 10:00:57 i Allmänt,

... här uppe i tystnaden fast inatt har valpen haft lite svårt att bestämma sej var hon skulle sova.

Än var hon i sofforna vi hade med från Norge,  än var hon i min säng... så hittade hon ett ben hon gömt och började kasta runt så det small i parketten... till slut tog jag bort det och hon somnade i en soffhörna.

Mannen kliver upp på morgnarnan och gör eld både nere i pannan och i vedspisen i köket, kokar kaffe och har sej så jag vaknar gott.
Dotter D med pojkvän A sover på övervåningen och passar på att sova länge nu när vi släpper ut hundarna... eller vi... nu när mannen tar ut hundarna medan jag också snarkar. :o)

Idag måste jag nog fråga snälla grannen om jag får låna duschen för här finns ingen i det här huset än så länge.
Snart ska en duschkabin installeras men än så länge duschar D och A  hos snälla grannen.
Tänk vad man är van att ha bekvämligheter runt sej... men jag tycker det är mysigt att koka frukostäggen på den varma vedspisen. 
De har en vanlig spis också men man måste ju utnyttja värmen när den finns utan att använda kostsam el.
Jag får mycket Finlandskänsla i det här huset. :o)

Mannen ringde just Volvo i Vilhelmina och de ska höra av sej efter lunch.
De frågade om vi sett något felmeddelande i displayen på instumentpanelen och det hade vi ju... men det står på italienska i Ö:s importerade Volvo så vi begrep inte ett jota... ja vi kommer inte ens i håg vad det stod men de får väl läsa felminnet.
Jag har meddelat kollega och mailat chefen att jag är mitt i norrländska spenaten på okänd framtid. :D

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-10 10:57:27

Man ska vara snabb om man ska hinna läsa felmeddelanden speciellt om de är på italienska.

Postat av: Britt

Publicerad 2011-10-10 19:57:44

Även jag får Finlandskänsla av det du skriver. Så brukar vi ha det i stugan i Finland. Här hemma har jag inget att elda i.



Låter som om ni har det bra på er något förlängda semester.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-10-11 11:13:52

För mannens skull hoppas jag ni hinner hem till älgjakten, även om det verkar mest mys just nu.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-10-11 22:24:41

Hej, läste något på fejan om att ni är ute på vägarna igen...

Elände med dessa förbaskade bilar, dom ska bara fungera!

Ni har varit mycket längre norrut än vi, några vita toppar såg vi inte.

Vi har föralldel både vatten och elspis, men vi måste ju planera för dusch så det finns varmvatten då det behövs. Numera duschar vi inte två gånger om dagen...hihi

Ungdomar klarar bra omställningen även om lite bekvämligheter saknas. Och visst är det lite charmigt också, men när man blir äldre då bliv man bekväm av sig. Tidigare när vi hyrde stuga så kunde vi ta en utan dass och gå på campingens toaletter, det gör vi aldrig numera, allt ska finnas i stugan.

Hoppas nu att hemresan går bra, vi hörs

Kramen

Postat av: E

Publicerad 2011-10-12 11:46:42

Är du fortfarande vilse i urskogen? :0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela