TyraTok

Livet är ett äventyr!

Humörsvängningar...

Publicerad 2012-04-13 21:01:09 i Allmänt,

... som heter duga har det varit denna vecka!

Skönt med ledig måndag och dessutom tisdag som jag tog mej för att jag bara kände för det.
På onsdag kväll kom mäklaren för att titta på lägenheten och den dömde han ut helt!  Ville dumpa priset med många kronor,  ja helt enkelt slumpa ut den... näe... jag sa att jag ska avvakta och höra av mej när jag bestämt hur jag vill göra.
Enligt honom skulle det kosta 200 000 att renovera den här lilla tvåan!!
Badrummet är redan renoverat av föreningen och vi har köpt nya vitvaror... jag blev helt paff!



Inte fasen kostar golv, tapeter och färg så mycket och alla har inte kravet att köpa en tapetrulle för 600-900 kr.
Sur var jag!!

På torsdag eftermiddag hade vi enhetsmöte och det pratades om hur vi ska lägga upp det när tre av våra kollegor börjar på det nya kontaktcentret... kändes inget vidare för min bästa kollega ska ner dit. 
På kvällen hade vi fest för en kollega som ska gå i pension... alltså blir det en kluven festkänsla.

Under middagen där ringde min mobil och det var en kille som ville komma och titta på min lägenhet samma kväll men jag var ju inte hemma så han skulle komma fredagkväll 17.30.
Lite luttrad av mail och telefonsamtal från folk som bara pladdrat men men...  man ska inte ge upp hoppet.

Idag hade vi avslutningsfika för vår pensionär med många besök utifrån enheterna och några gamla medarbetare... trevligt men som sagt... man kommer att sakna henne.
Vi har suttit mycket och pratat för vi har bägge haft problem med vuxna barn på olika sätt.

Efter jobbet ikväll kom så killen som ringde på torsdagkvällen,  en ung kille kom med sin pappa och de tyckte inte alls att lägenheten var ett sådant vrak,  piece av kaka att fixa den här tyckte de.
Får se om de hör av sej igen... annars får jag nog kontakta en annan mäklare i slutänden.

Nu tittar jag efter en kollega som är i Let´s Dance-studion och nästa fredag är jag där! :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2012-04-14 07:41:46

Dessutom är det inte så säkert att man vill ha nyfixat. Var och en har ju sina idéer om vilka tapeter som är snygga. Är det för nygjort har jag svårt att tänka in mitt och så blir jag mindre köpsugen. Inte för att jag köper bostäder så ofta men ändå.

Postat av: Britt

Publicerad 2012-04-15 14:32:07

Kanske lika bra att få lägenheten värderad av någon annan också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela