TyraTok

Livet är ett äventyr!

Klockan 16.30...

Publicerad 2012-04-19 23:35:36 i Allmänt,

... hade vi möte på banken i byhåla och jag skulle ta tåget dit eftersom mannen redan var där och jag sedan skulle skjutsa honom till avslutning på flugbindningen.

Alltså smet jag från gruppmötet lite tidigare och hoppade upp på tåget,  lite spänd på vad det skulle kosta att åka.
När jag pendlade kostade varje tur 50 kr och ett pendlarkort 1 050 kr/månad.
Har hört rykten om 1600 kr nu så...  och inte visste jag om man fortfarande kunde betala på tåget utan att bli ruinerad.
Det gick! 
Och det kostade nu 60 kr två år senare... fin prisutveckling...
Fast jag åkte gratis ganska ofta förut för att tågvärden inte hann igenom tåget på morgnarna. ;o)

Nå,  sedan gick jag min vanliga väg till vårt gamla boställe för mannen var i bilverkstaden hos B, gamla hyresvärden och fixade med Ö:s Buick.



Kändes lite konstigt att gå där... déja vu liksom... och då började jag tänka på hur mycket jag knallat runt i byn med Tequila... åh nostalgi.
Fast nu orkar hon ju inte gå så mycket så hon har det bäst på sin gård i Yxsjö men jag har gått upp i vikt utan hund. :o)
Och vi kommer definitivt att ha hund igen inom sinom tid.

Väl på banken gick allt så himla superbra! 
Vår bank-kontakt är en pärla och jag förklarade den ekonomiska situationen för de som ska köpa min lägenhet och allt bara löste sej.
Hon tyckte att det var så kul att allt går så bra och både mannen och jag säger i kör att vi väntar på vad som ska hända nu... alltid när man känner att man har flyt brukar det hända något...  the story of my life liksom...
Men vi känner oss så nöjda i alla fall!

På lunchen idag gick jag med några kollegor ut på den internationella matmarknaden för att äta lite och kolla runt.
Vi åt jättegod spansk paella och jag köpte några pelargoner och en solros för sammanlagt 60 kr.
Måste nog dit imorgon också och köpa den goda vitlöksmarmeladen jag köpte förra året,  supergod att blanda i köttfärs!



Frestande tomatblandning!

Snygga tomater!



Runda squash!




Förra året köpte jag även pesto-ost som var så god så man nästan svimmade när man åt... näe... jag måste dit imorgon eller på lördag igen!!

Nu ska jag kravla mej i sängen och hoppas att katterna inte tycker att jag ska gå upp kl fyra imorgon bitti igen... måste få sova så jag orkar med en dag i huvudstaden med en kväll i Let´s Dance-studion.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-04-20 21:58:29

Ser himla smarrigt ut! Hoppas det löser sig bra med försäljning av gamla huset och inflytt i nya huset.

Postat av: Britt

Publicerad 2012-04-21 13:52:58

Visst är det märkligt att man tror att något dåligt snart ska hända när det går bra. Jag är likadan. Jag önskar jag kunde njuta utan rädsla för vad som skall komma.



sv: Det ligger mellan Pello och Kolari i finska Lappland. Fortsätt bara norrut från Torneå efter Europavägen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela