TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tanten börjar bli...

Publicerad 2012-04-23 23:10:39 i Allmänt,

... oh hemska tanke... gammal!! ;o)

Hade sådan sabla huvudvärk imorse så jag stannade hemma från jobbet och det kan jag säga att det händer inte ofta såvida det inte är migrän.
Det här var mer spänningshuvudvärk som inte Alvedon bet på så till slut tog jag en citodon och då vek det undan frampå eftermiddagen.

Kanske blev det för mycket med besöket i Let´s Dance-studion i Frihamnen och sedan full rulle hela helgen!
I så fall var det helt klart värt det!

Vi var elva stycken från avdelningen som tog tåget upp efter lunch,  stannade på O´Leary´s på Centralstation eftersom vädret var så dåligt att man inte ville ut och vandra på staden.
Där åt och drack vi gott innan vi tog bussen ut till Frihamnen.
Lite kö var det för att få komma in och kö till baja-majorna också men bägge köerna gick snabbt.
Den första jag såg när jag kom in från garderoben var Martin Melin... så då fick jag rulla in tungan och skynda mej till baren där vi fick varsit litet glas vitt vin och minglade runt lite innan vi gick in i studion för att leta upp våra platser. ;o)



När vi satt oss gled Frank Andersson förbi i säckig stor kostym, haha.
Vid bordet framför oss satte sej sedan Peter Magnusson och René Nyberg så David Hellenius gick dit i varje paus förstås.

I en av pauserna kom det servitriser med brickor och vi fick vårt andra glas vin, bra service och supertaggad personal med högsta servicenivå måste jag säga!

I stora pausen fanns café,  bar och tävllingar och dansarna minglade runt.
Kollega M3 var lycklig för att hon fick ett kort där hon poserade med Schenkenberg men mja...  hellre hade jag velat stå med lille Hysén i så fall. ;D

Jag fick äran att ta kort med henne och Molly också och sen tittade Molly frågande på mej om vi inte skulle byta plats... haha... inte min grej att posera.



Efter allt var slut fick vi hämta ut en goodie-bag med diverse grejer i och vi hade beställt två taxibilar så det gick smidigt att hinna med sista tåget hem och då var man ganska trött ska jag villigt erkänna.
Man sover ju inte några hela nätter med en kattunge i huset och det känns.

Lördagen gick i packningens tecken och på söndag morgon kom mannen på att vi skulle åka på auktion.
Bara att slänga sej i duschen, kasta i sej frulle och dra till Broarna utanför Norberg.
Han hade bespetsat sej på gräsklippare men de såldes preciiis när vi kom.
Men jag hittade balkongmöbler till sonen och ett stort bord till vår altan och sedan ropade vi in lite smått och gott mest på skoj.
Jag ville ha en låda med diverse tomtar för jag tänkte att det kan vara kul att dekorera trädgården med små tomtar och vips hade mannen ropat in en låda till.
Gissa om det blir många tomtar runtom huset till jul haha.

Ropade också in något jag länge letat efter!



Ikväll har jag varit på mitt första styrelsemöte i fiskeklubben, blev ju invald som sekreterare på årsmötet.
Det var ca 15 år sedan jag var i föreningslivet sist så det är rätt skoj.
Imorgon får det bli jobb igen,  har så mycket att göra denna vecka med både jobb och förberedelser inför vårfesten jag och två kollegor ska arrangera på torsdag så jag nästan blir stressad i tanken.
Men det mesta brukar ju lösa sej i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2012-04-24 06:33:57

Kul att faktiskt hitta nåt man vill ha på auktion. Det har jag aldrig gjort, i alla fall inte till rätt pris.

Postat av: E

Publicerad 2012-04-24 16:37:06

Ja det är konstigt det där, att det mesta löser sej! :0)

Postat av: Znogge

Publicerad 2012-04-25 18:33:24

Vilken trevlig kväll ni fick!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela