TyraTok

Livet är ett äventyr!

Blir lite trött på mej själv...

Publicerad 2012-02-03 23:49:23 i Allmänt,

... dels för att jag inte läser igenom och kollar länkar när jag skriver blogg.
Som vanligt är E uppmärksam och ser att jag länkat samma objekt två gånger...  jaja... får väl skylla på... eh... äh jag vet inte.
Här är den rätta i alla fall!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-surahammar-centralt-surahammars-kommun-nannavagen-3-2912661


Jag blir även sur på mej själv för att jag sovit bort hela fredagkvällen i soffan under pläden!
Määäh på mej...  hade tänkt mej en liten slummer men se den gubben gick inte... FAN rent ut sagt.

Dessutom har mannen köpt en tidig födelsedagspresent till mej,  en ny laptop för min är full med virus jag inte får bort och den skulle jag undersöka och leka med ordentligt nu ikväll.
Får bli imorgon för nu byter jag ryggläge från soffan till sängläge, återstår att se om man kan sova... godnatt!

Kommentarer

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2012-02-04 08:13:18

Ingen dum för tidig födelsedagspresent :-) Är gubben din medveten om att jag nyligen fyllde år? ;-D ;-D Min "lapp" börjar be om pensionering :-)

Gomorron

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-04 08:51:59

Jag som är inne i husbranschen just nu har förstås nagelfarit Dina hus.



Så nu kommer jag med gnälliga kommentarer ;-)



Se upp med hus av den årgångens källare. Ofta dränerade man inte ordentligt och källarna var inte tänkta att användas som bostadsutrymme! Alltså fukt och luktvarning!



Det stora huset är jättefint inrett men alltså väldigt stort för en liten familj, jag tänker ju direkt på städbehovet. Vår dröm på gamla dar är så där 70 kvadratmeter totalt att hålla rent.



Radon verkar vara ett dilemma hos er. Finns det tillförlitliga mätresultat på halten i husen och vad säger de?



Tvåglasfönster talar för höga värmekostnader och antagligen gamla fönster som i vilket fall som helst snart behöver bytas ut. Kalkylera in den kostnaden dirke



Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-04 08:51:59

Jag som är inne i husbranschen just nu har förstås nagelfarit Dina hus.



Så nu kommer jag med gnälliga kommentarer ;-)



Se upp med hus av den årgångens källare. Ofta dränerade man inte ordentligt och källarna var inte tänkta att användas som bostadsutrymme! Alltså fukt och luktvarning!



Det stora huset är jättefint inrett men alltså väldigt stort för en liten familj, jag tänker ju direkt på städbehovet. Vår dröm på gamla dar är så där 70 kvadratmeter totalt att hålla rent.



Radon verkar vara ett dilemma hos er. Finns det tillförlitliga mätresultat på halten i husen och vad säger de?



Tvåglasfönster talar för höga värmekostnader och antagligen gamla fönster som i vilket fall som helst snart behöver bytas ut. Kalkylera in den kostnaden dirke



Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-04 09:02:32

Asch, kommentaren slet sig. Så här ska det fortsätta:



Kalkylera in den kostnaden direkt i köpet.



Hur ser takpannorna ut?



Är skorstenen godkänd för eldning?

Hur ser anslutningen av den ut uppe under taket?

Be att få gå upp på vinden och kolla där!



Var misstänksam på rum som är nyrenoverade! Tapeter kan dölja fuktfläckar och mögellukt tillfälligt bli borta.



Om Ni känner någon som bor i området med de här husen, fråga dem vad de eventuellt har haft och har för bekymmer med sina hus. Då är ni i alla fall förberedda och kan göra en ekonomisk kalkyl på eventuella reparationer.



Om ni har en snickare i bekantskapskretsen, be honom gå med er och kolla. Gubben är ute på såna uppdrag ibland.



Rent spontant tycker jag att värmekostnaderna är höga i huset som har bergvärme, men det kanske beror på husets storlek.



Ett hus utan garage skulle jag inte köpa.Vi har bara en carport och det är skrutt!



Men ni har låga priser på hus i Sura, man får mycket hus för pengarna.



Lycka till och berätta vad Du tyckte efter visningarna!



Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-04 10:47:27

Huset ser väldigt fint ut. Sedan ska man nog lyssna på de som tänker litet längre än endast det synliga, t.ex Inga. Husköp kan ju blivit riktigt bekymmersamma om de går fel. Så det gäller att se upp - men LYCKA TILL. Det är roligt att kolla in ny bostad...

Postat av: E

Publicerad 2012-02-04 11:19:20

Jag tänker mer, Nannavägen... Du som nannade bort en hel kväll under filten borde kanske inte bo på en adress som inbjuder till det? ;0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela