TyraTok

Livet är ett äventyr!

Låg inte på latsidan...

Publicerad 2012-02-27 15:31:28 i Allmänt,

... på söndagen trots att jag höll igång på lördagen minsann!

Femkilometersspåret på Björnön avverkades med dotter J i solen.
Vissa backar var glashala men vi kavade oss upp och det känner jag i benhinnorna idag.

Efter den turen plockade vi upp hennes T och så åkte vi till fiskesjön där mannen varit sen tidig, nåja ganska tidig morgon.
Han hade gjort upp en brasa och handlat korv med bröd så det var bara att grilla och i det vackra vädret, underbart.



Så ville vi ju fiska lite, T och jag.
T har aldrig isfiskat så vi var ju tvungna att halka ut på isen en sväng.
Snorhalt nu när det inte låg snö på och det tog inte lång tid innan T fick hugg men tyvärr tappade han den.



Ser jag inte seriös ut!? ;o)
Fast jag fick inget.

Kan tillägga att vi sov som stockar i soffan två timmar på kvällen och efter det hämtade vi pizza,  snacka om lat dag.  Inte en kartong blev packad i det stökiga hemmet!

*** ***** ***

Efter en intensiv arbetsmåndag ser jag fram emot att snart äta en god sallad, dricka lite vin och ha kläd/prylbytarkväll här på jobbet.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-02-27 17:38:36

Haha seriös, jo jag tackar!

Det ser konstigt ut när ni inte har en massa vitt som täcker marken! Här är så halt så jag snart väljer att skicka ut Blinka på tomten och rasta sig själv!

Längtar också till första korvgrillningen, om jag bara kunde hitta korv Light!!

Postat av: Britt

Publicerad 2012-02-28 23:00:16

Säger som Paula att det ser märkligt ut med bara is och ingen snö.

Postat av: Maggan

Publicerad 2012-02-29 00:08:42

Precis så där vill jag också stå någon gång i mitt liv, gillar att fiska på sommaren men har aldrig stått på en is med fiskedon. En solig dag måste det vara underbart. Kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-29 00:21:07

Isfiske här innebär att man sitter bekvämt på en spark med varmt sittunderlag och rycker lite i ett snöre.

Postat av: TT

Publicerad 2012-02-29 07:27:48

Jadå Inga, man brukar sitta skönt här med men jag stod vi ett nyborrat hål jag bara testade lite snabbt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela