TyraTok

Livet är ett äventyr!

Än så länge allt lugnt...

Publicerad 2012-01-13 09:38:14 i Allmänt,



... fast man kunde nästan skippat bussen och blåst ner till jobbet imorse.

Nu när man sitter instängd på jobbet är det minsann klar fin himmel och sol... hoppas helgen fortsätter så för jag är så satans trött på novemberväder hela vintern... jag vill ha snö och kyla istället för regn och blåst!

Hittade en fin vinterjacka till dotter D uppe i norr när jag flanerade i butikerna igår på lunchen.
Ringde genast och kollade om hon behöver en och det gör hon så för lilla fjuttiga summa 120 kr köpte jag en snygg jacka.
Sedan blir väl frakten nästa lika mycket men det är det värt!

Till mej själv hittade jag en fin tunika i en orange ton, köpte i storlek L för säkerhets skull... man är ju lite trind... döm om min sorg när den var för liten över mage och byst. :(

Jahapp... ännu en anledning att ta tag i livet ordentligt...

Kommentarer

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-01-13 10:14:47

Finns så många konstig storlekar. Svenska folket växer medan storlekarna krynper,,,

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-01-13 10:40:11

Det är storlekarna som krympt inte du som blivit större! Det är skandal tycker jag, Paulina, mitt barnbarn är lite rund och tolv år och måste ha vuxenstorlek L, helt sjukt för hon är inte tjock! Nä dom ska sluta med fransyskornas storleksmått och ta tyskornas istället, tyska storlekar är mera normala. Ha en riktigt skön helg, det ska jag ha/Kramen

Postat av: Selma

Publicerad 2012-01-13 15:40:26

För min del tror jag att det är en kombination av krympta storlekar och en växande Selma som gör att det blir mindre och mindre kul att handla kläder.

Postat av: Znogge

Publicerad 2012-01-15 10:23:51

Grattis till jackan! Det kan man kalla fynd.

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-01-15 11:41:36

Skrock, ligger inte för mig. Jag satte mig en gång tillsammans med hela familjen på flygplan för att resa över Atlanten... några varnade för att det var fredagen den 13:e, men det blev en mycket lyckad resa. :-)

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-01-15 11:43:00

Skrock, ligger inte för mig. Jag satte mig en gång tillsammans med hela familjen på flygplan för att resa över Atlanten... några varnade för att det var fredagen den 13:e, men det blev en mycket lyckad resa. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela