TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ibland måste man bara unna sej...

Publicerad 2012-01-31 22:41:27 i Allmänt,

... lite flärd och belöning (för vad?) i tillvaron...

Jag tröstar och gläder mej med att det var 46 % rabatt... fast vette fasen om jag inte hade slagit till i alla fall... ibland står det bara TT på en del grejer.
Jag tänker också på att alla mina andra väskor är nedpackade och jag vet inte var...

 

Annars skyller jag på dotter J som lockade in mej i fördärvet... ;o)

Jag gläder mej också åt att banken höjt vårt lånelöfte så vi kan titta vidare på nytt boende!
Två visningar i helgen och det är väldigt intressanta objekt... åh vad jag ser mej svassa runt i det stora gula huset, möjligen ta en bastu eller koka ihop något gott i det vackra köket.

Vad mera... jo idag fyller mellanbarnet hela 28 år!  Stort grattis till kämpen J som verkligen vänt skutan, och naturligtvis T också! 
De imponerar mer och mer för varje dag, puss på er!

När något av barnen fyller år och blir mer jämnårig med en själv börjar tankarna vandra och jag minns när mina tre var små och blev helt tysta en dag... jag tittade in i vardagsrummet... inga ungar... upp på övervåningen i radhuset... inte en unge i ett enda rum.
Gulp... hade de kravlat nerför trappan till gillestugan obemärkt?
Sonen var då strax över fyra år,  dotter J tre och så lilla D som knappt fyllt ett år... oron steg men så hörde jag lite småprat från vardagsrummet och där satt de.
Iklädda fasters gamla hattar och väskor ihopkurade bakom ena soffgaveln.
Jag undrade vad de gjorde och de två äldsta som kunde prata rent svarade i kör: Vi åker hiss!

Får se om man får någon sömn inatt eller om lille Sigge beslutar sej för att rejsa hela natten igen... försöker hålla honom igång på kvällarna men han bara ramlar ihop i en hög och somnar precis som det passar den lille randiga saken.



Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-02-01 09:49:46

Skulle just fråga hur det går med husletandet, fasen så spännande! Blir det huset med bastu då har du snart en gäst där, moi! Har inte badat bastu på åratal, vi hade ju egen bastu i Blötberget i lägenheten men det var flera år sedan nu.

Jättesnygg väska, har inte förstått tjusningen med att ha väskmani, min dotter köper väskor i mängder,jag brukar få ärva...

Kram

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-01 10:23:23

Vi som har vuxna ungar har många härliga minnen av småbarnsåren. Det är kul att ha vuxna ungar också förstås och så småningom små barnbarn, kanske.

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-01 10:24:14

Egentligen kom jag till din blogg för att gratulera dig!



En STOR ÄRA är utdelad till dig för du var en av tre som lämnade rätt svar på bildgåtan hos mig! GRATTIS och välkommen åter till min blogg!

Postat av: Britt

Publicerad 2012-02-01 22:41:36

Den väskan hade också fått följa med mig hem.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-03 07:16:58

Det är lite lustigt, vi verkar ha fått barn i samma raska takt ;-)



Fast vadå mer jämnårig med barnen????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela