TyraTok

Livet är ett äventyr!

Halv tio...

Publicerad 2012-07-05 14:03:38 i Allmänt,

... klev jag upp... åt frulle och drack kaffe... spanade runt lite i trädgården... salladen växer nu men jag tror bestämt någon har rumsterat om i ena krukan...
 
... verkar dock inte som om något uträttats tack och lov.
 
Bad mannen lyfta ut den gamla dörren jag hittade i garaget för att kunna påbörja mitt projekt.
Såg en gång en bild där man använt en gammal sliten dörr som sänggavel och vi behöver just en sänggavel.
Tänkte köpa en sådan där Malm-histora på IKEA för det är ganska bra förvaring i den men tack och lov dök den här bilden upp i mitt huvud igen.
Letade på Blocket efter en gammal dörr men en dag när jag var i garaget och rotade i de fortfarande ouppackade lådorna fick jag syn på en gammal dörr!
Vilket flyt!
 
Nu har mannen strippa den från gångjärn och lås,  jag skrapat den och skurat av den... väntar på att bärhjälp ska komma hem och få den på plats för den var attan så tung.
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-07-05 15:29:07

Gott med sovmorgon och lycka till med ditt projekt. Just sådana här lösningar är ju mycket häftigare än att köpa nytt. Det blir både billigare och mer personligt.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-07-06 09:13:55

Inte så kul om "något uträttats" i salladen! ;-)

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-07-07 18:53:27

Såg fotot på Facebook på den färdiga sänggaveln, kanonfin!
Är ni i stugan nu eller hemmavid? Jisses va med knott det är nu, vi var i Säfsen på auktion, men åkte hemåt innan den var slut, man blev galen! Nu har Hasse varit ute med trimmern men kom in som skjuten ur en kanon o sa att det är lika mycket här!
Haha, o så läser man i Expressen om nya "superstickmyggan" som är en riktig värsting!
Kram bland myggen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela