TyraTok

Livet är ett äventyr!

Till Vingåker...

Publicerad 2012-07-26 23:28:30 i Allmänt,

... skulle vi idag för att besöka outlet och titta på valpar.
Startade i god tid men när vi var på väg ringde f d hyresvärden... höet måste in nu när vädret var OK så det var bara att vända för mannen hade lovat att hjälpa till.
Vi hann i alla fall lämna tillbaks hyrbilen till Tumbo som mannen fick låna när han åkte tillbaks med husbilen för att få kyl/frys fixat.  Funkar inte fullt ut på gasol och det känns som rätt viktigt.
 
Jag blev lite besviken och åkte till Åsby för att tröstshoppa lite blommor och sen blev det bättre. :o)
Halv fem var mannen hemma igen och vi for iväg med matpaus i Julita.
När vi om fram blev vi rejält utskällda!
Himmel vad med hundar tänkte jag men det var bara fyra plus valparna som bjäbbade hela tiden, så sööööta.
Vi hade spejat in filmer och bilder på FB från Smilla wachtel och jag fastnade för den lilla tiken med ett vitt hjärta på ryggen och det visade sej att mannen tänkt i samma banor.
 
 
Lustigt nog kom hon kravlande över madrassen mot mej när jag hukade mej vid valplådan!
Mamman var helt charmerande och de hade en hund av denna blandning wachtel/vit älghund sedan tidigare och han var så lik min gamla Oliwer så det var skrämmande!!
Vi var kvar hos de trevliga hundägarna i två timmar,  mycket kompetenta hundmänniskor och så sympatiska!
Kunde plockat med mej den här raringen också!
 
 
Oj så stor bilden blev! :o)
Så söta syskon som hittats i en lada och veterinären trodde inte de skulle klara sej men det gjorde dom... ooooh så söta!!
 
Ni som är FB:are kan söka på Smilla wachtel så ser ni alla valpar.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-07-28 07:50:35

Aha, ni ska skaffa en valp! Avundsjuk är jag förstås! Vi hade tingat en dunkerstövare nu i våras, men valparna blev så sent födda så vi backade ur. Det skulle ha blivit hämtning i september först och det kolliderar med starten på jaktsäsongen och ingen semester.

Postat av: Selma

Publicerad 2012-07-29 11:41:32

Åhh, jag är lite valpsugen jag också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela