TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inspiration...

Publicerad 2012-06-09 17:34:38 i Allmänt,

... får jag alltid av yngsta dotter och i dag har hon uppdaterat sin blogg med bilder så då kände jag genast för att gå ut i trädgården och fotografera lite.

Igår kväll höll jag på att klippa bort alla icke blommande buskar framför huset... vi tyckte inte det var snyggt och tvättstugan var kolsvart när buskaget täckte fönstret.



Blir mycket finare med blomster där tror jag.
Högen som ligger till vänster i bild är det jag klippt ner, sen får man ta spaden och gräva bort alla rötter,  får sätta sonen i arbete sen. ;o)

Precis bredvid den här rabatten ser det ut så här.



En blekt lila rododendron i hörnet,  några illa skötta rosbuskar och så detta längst fram.
Har ingen aning om vad det är för buske... ser ut att bli vita  blommor... spännande!

Sparälgen jag fick i fyrtioårspresent har blivit blekt och luggsliten så han får numera stå ute i slänten på en sten och speja!



Runt min installationsstubbe blommar liljekonvaljer som är en favorit.




Den taffliga enen verkar ha kommit igång lite när vi klippte bort döda grenar.



Det fula staketet i bakgrunden ska bort vad det lider.
Ja, det försvinner nog av sej självt när vi fäller alla arton stora granar som bildar en vägg för vår kvällssol.

Nere vid garaget finns ännu en rododendron men den syns mycket bättre med sin vackra färg.




Mannen bedriver ett projekt på nedre delen av tomten.



Har har sågat bort järnstaketet och betongkanten, här ska husbilen stå i sommar.

I slänten tittar än det ena och än det andra upp, än blommar det inte så mycket förutom förgätmigej och liljekonvaljerna.



Ja, det var en liten promenad i min trädgård det.

Undrar om jag blir solo ikväll nu när sonen åkte in till staden och mannen fortfarande är och fiskar... han hotade med att komma hem en dag tidigare igår för vädret skulle bli sämre... vi får se.

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2012-06-09 18:42:38

Det blommar liite mer hos er, men vi ligger inte så långt efter i utvecklingen syns det! :) Nu fick jag ångest över hur enen ser ut här :P



Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-09 19:12:28

Projekt behöver man ha när man är husägare!

Ha en fortsatt finer helg, vi har tittat till barnen i Falun idag

Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2012-06-10 08:39:28

Det sägs att man ska vänta en säsong innan man drar igång på allvar med sin nya trädgård och kolla vad där redan finns. Lite måste man nog göra avsteg från det.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-06-11 04:17:25

Jag ser att du verkligen börjat bo in dig i den nya trädgården! Spännande att börja om från början med nya buskar och blommor och planer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela