TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nöjda jubilarer...

Publicerad 2012-06-01 23:27:21 i Allmänt,

... och nöjda festdeltagare känns toppen! :o)

Vi gick från jobbet vid lunch igår, käkade lite pizzarestern från kvällen innan och sedan var det lika full rulle som på onsdagskvällen och vi hann precis klart med dukning,  matlagning och allt annat runt omkring innan våra kollegor kom.
Väldigt kul att alla valde oss trots att det var stor förvaltningsfest på Pluto!!



Vi hade knåpat ihop en svår tipspromenad med bilder från 60-taggarnas barndom,  den var uppskattad!
Bästa laget hade 10 rätt av 14.
Vi hade döpt alla maträtter på buffébordet med eleganta skyltar, laxpajen hette till exempel Tittis dröm under rosa täcke.

U gjorde succe när kaffet skulle serveras och hon satte på sej ett patronbälte med små likörflaskor och elegant dansade runt borden.



Vid 23-tiden hade sista gästen gått och vi började plocka undan och städa.
Sonen var snäll och hämtade sin mor för andra kvällen i rad men något måste man ju göra för att få låna bilen. ;o)
Jag var hemma vid halv ett och sonen värmde rester från festen men jag gick och la mej, helt utpumpad.
Sista två nätterna har jag varit uppe sent och fixat födelsedagskorten, skrivit texter till jubilarerna och knåpat ihop priser till tävlingarna men det har varit så himla skoj!

Men trött var jag... hade tagit ledigt idag och jag vaknade inte förrän 10.40!!
Klockan tolv skulle jag vara i lokalen och städa det sista med U men jag hann!
Våra kollegor har skrivit uppskattande ord på FB och vi fick mycket uppskattning för maten och festen över huvud taget, jätteskoj när man lagt ner så mycket jobb.

Synd bara att en av mina två superkollegor i team Väster byter avdelning på  måndag... men vi hör i alla fall till samma förvaltning i fortsättningen också. 
 Fast helst vill jag ha B kvar i rummet bredvid mitt.
Hon är den som aldrig bangat när jag haft någon idé,  allting hängt med på upptåg och spontana vinkvällar... kommer att sakna det.

Efter städningen åkte jag till Rusta för att köpa två rullar av djungeltapeten för nu har jag kommit på att jag ska ha en fondvägg av den uppe i hallen.



Jag bara fullständigt älskar den här tapeten, den gör mej glad men i sovrummet hade det blivit to much.

När jag kollade runt lite där hittade jag dock en tapet på rea som skulle passa perfa i sovrummet så jag tog fyra sådana rullar också,  49 kr rullen passar min plånbok.

Sonen och jag tog tag i renoveringen på eftermiddagen, började med att spackla och slipa, sedan måla en vägg mörkt lila och sätta upp fyra våder av tapeten... det blev så bra som jag tänkt mej!



Det syns inte att den blomiga tapeten är ljuslila i grunden men så är det och det matchade så bra som jag tänkt mej med den mörklila väggen.
Ska bli himla skönt att flytta ur det lilla hytt-sovrummet snart!

Nu dags att sova för i morgon är det spa-dag,  jag ska utnyttja mitt presentkort jag fick när jag fyllde femtio ihop med min kära Nettish... hoppas bara jag hittar presentkortet också! :/

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-02 11:03:20

O vad jag är avundsjuk på din spa-dag! Det blåser halv orkan och är svinkallt ute, blää

Skitsnyggt blev det med tapeten och djungeltapeten är också superfin, vi har ganska mycket samma smak du o jag, vi gillar färg till skillnad från svensson som bara vill ha vitt o vitt överallt

Kram

Postat av: Denise

Publicerad 2012-06-02 14:13:01

Fiiin-fiiiiina tapeter mor :) Nu känner jag mig ineffektiv, har inte ens fått klart sovrummet hehe!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela