TyraTok

Livet är ett äventyr!

Detaljer...

Publicerad 2012-05-14 00:10:44 i Allmänt,

... jag gillar är till exempel såna här fina ornament i dörrkarmarna!



Till min lycka hittade jag de gardinerna jag hade tänkt till ena köksfönstret när jag rotat runt en stund i lådorna i garaget.



En annan detalj jag gillar är att vilket fönster jag än tittar ut genom ser jag blommande träd!

I hallen har vi 2,5 meter fönster där jag vill ha en vit spetskappa för att inte förlora ljuset.
Har hittat stången och köpt gardinen men inte fasen hittar jag fästen till stången. :o)
Piggade upp med lite blommor i alla fall.



Krukorna köpte jag på IKEA för fem kronor styck tidigt i våras, fyra stycken för jag tänkte på just det här fönstret.




Mannen sköter gräsmattan minutiöst noga och kämpar med att få bort mossan.
Ingen verkar ha  brytt sej speciellt om den här underbara trädgården på längde.

Olle drog iväg i slagsmål idag igen men kom tillbaks någon timme senare och verkar vara den som gått segrande ur den här striden.  Efter den pärsen ville han ha skugga.



Sigge är mer försiktig... han struttar runt på gräsmattan och jagar flugor men man märker att han blir orolig när Olle drar iväg med en katt i hasorna eller framför sej... då går han in och lägger sej bakom gardinen vid altadörren.



Sedan tar det ett tag innan han vågar sej ner på gräset igen... lille tuffeln.
Han har det inte lätt för ena sekunden får han gosa med Olle men nästa gång fräser Olle och klappar till honom med tassen... jag vet inte varför men jag har hört att det kan ta upp till två veckor efter kastreringen som den lille accepteras igen eller så har Olle något annat ryck för sej... hoppas det går över.

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2012-05-14 06:30:24

Så där har våra fröknar hållit på i sju av tio år!!!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-14 10:10:00

Det låter som ni stortrivs och har boat in er! Här har vi också problem med mossa, jag försöker riva i den med krattan för att få in lite syre i den kompakta massan för då inbillar jag mig att det finns chans att gräset tittar fram. I Stockholm var det full sommar i naturen, inte klokt vilken skillnad.

Ha en fin måndag/Kram

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-05-14 15:54:38

Vad fint du gör det... Kul att ni äntligen kommit på plats, jag vet ju att du har längtat! Vilken glädje att stortrivas från första stund... blommande träd, ja, det kan du nog inte se året runt... men träd i alla fall... :-)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-05-18 08:34:24

Det blir fint i nya huset! Det märks att ni gillar att pyssla och hålla på, till och med med gräsklippningen. Och färdiga träd är inte dåligt. Stackars Olle som är "invandrare" och får stryk av de "etniska" (Reinfedt) därboende katterna. Eller var det "etiska" som Juholt uttryckte det? Inte lätt att snubbla omkring i språket, vilken sidan man än tillhör ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela