TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tapeter och färg...

Publicerad 2012-05-30 08:57:50 i Allmänt,

... inhandlades igår men inte som jag tänkt till det vi skulle prioritera först - sovrummet utan till vardagsrummet! :o)

Jo,  jag köpte en lila färgburk till sovrummet också men har inte hittat tapeten jag vill ha på de två väggar som jag vill tapetsera.
Vi kan ju flytta in även om inte tapeterna är upphängda.

På OBS fanns en tapet jag gillade fast den är vit... lite gammeldags mönster som passar in i ett hus som är byggt 1920 och dessutom bara 69 kr rullen.
Då får man passa på!

Nå,  nu finns allt hemma så man kan i alla fall sätta igång när andan faller på... det smutsgula vardagsrummet går mej lite på nerverna faktiskt.
Dom kunde väl valt en lite trevligare gul nyans om dom nu nödvändigtvis skulle ha gult... den här ser helt dyster och smutsig ut när det börjar skymma.

Ikväll ska lokalen göras iordning,  födelsedagskorten göras färdigt och imorgon smäller vi av festen för mina teamkollegor som fyller 60!

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-30 10:33:44

Jag har också märkt att jag inte gillar gult på väggarna! I flera boenden har vi haft gula väggar i köket, nu har vi gula tapeter i sovrummet, gillas inte alls!

Ha så kul med planeringen! Kram

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-05-30 12:47:09

Mycket arbete, men roligt arbete att fixa i en alldeles ny bostad.

Postat av: Maja

Publicerad 2012-06-01 22:22:54

Härligt. Gillar faktiskt lite blommiga tapeter i äldre hus.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela