TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tiden springer...

Publicerad 2012-11-06 19:29:03 i Allmänt,

 
... rakt in i höstmörkret!!
Fy för den lede vad mörkt, grått och trist det varit nu den första veckan i november.
 
Imorse tog jag den här bilden när vi var på väg in till Västerås.
Det såg ut som om det låg ett stort domedagsmoln över staden medan vi hade sol och blå himmel i byhåla.
Men efter någon timme var det samma fina väder där så vi puttade väl bort molnet precis som önskades på FB.
 
Förra veckan var man trött och seg efter intensiva dagar i Helsingfors och vi bestämde oss för att skippa festen vi betalat för eftersom Sherry inte var så förtjust i oss efter att vi hade haft henne borta i fem dagar.
Hon vart ju så glad när vi kom och hämtade henne men sedan var hon sur så det hette duga i några dagar.
Ja, inte på mej direkt för jag går ju hemifrån varje dag men på mannen som ju hänger ihop med henne som ler och långhalm hela dagarna.
Framåt torsdagen började det ge sej och vi ville då inte lämna henne själv en lördagkväll och hade väl ingen större lust att spöka ut oss och festa.
Jag började måla om vardagsrummet med tanken att det skulle bli klart under helgen...
 
Meeen... så kom H och E förbi för lite vätskepåfyllning på väg till festen och då blev jag ju förstås himla sugen att hänga på så jag fick leta i garderober och kattvindar för att hitta lite paltor så jag matchade bitchen och transan.
 
Finns tyvärr inga bilder... eller jo, men de får inte publiceras för transan E... han vill inte figurera på bild i sådana sammanhang,  haha.
 
Fast bandet såg ut så här i alla fall!
Nå, vi var hemma efter två timmar och brassade lite mat och det var precis lagom halloween-firande för min del.
Mannen satt med glädje hemma och vaktade Sherry med en whirre. :)
 
Måndagen började med kurs och jag måste säga att kursledaren varit väldigt duktig med att förbereda materialet!
 
 
Tänk att just mitt lilla område blev lila! :o)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-11-07 10:06:45

Bah jag har allt sett utstyrseln jag, du var så fin så! Vadå, menar du att Sherry tog avstånd från er när ni varit borta? det har jag aldrig varit med om...Men, snart vet hon nog var hon hör hemma!
November är skit!
Kram

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-11-07 19:10:32

Hej igen, angående fiskkakor så köper jag också såna, liksom fiskpudding som jag bitar och fryser in portinsvis. Sen steker jag den i skivor. Hur serverar du fiskkakorna, skulle behöva lite inspiration där. Brukar själv ha en kall yoghurtsås till o kanske stenbitsrom och lök också.
Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2012-11-09 11:09:02

Novembermörkret gör ingen människa glad. Jag tröstar mig med att månaden går fort, trots allt. December är än mörkare, men adventsljus och dylikt gör det litet roligare... Sedan nyårsdagen... då går vi åter mot ljusare tider... ;-)

Postat av: Selma

Publicerad 2012-11-10 07:50:22

Man behöver ha roligt i november synd att det så sällan bjuds på kul.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela