TyraTok

Livet är ett äventyr!

Måndagar...

Publicerad 2012-10-15 09:41:24 i Allmänt,

... är inte min favoritdag direkt... speciellt inte gråmulna regniga måndagmorgnar... och överhuvud taget inte när kvinnobesvären drar igång också... usch!
 
Men veckan i övrigt tror jag blir bra så jag får bortse från detta nu... bara att försöka ruska av sej den blöta olustkänslan precis som man tar av sej sin blöta jacka när man kommer till jobbet.
 
I lördags hade vi bestämt oss för att åka till lilla fiskesjön med husbilen då vi hade vänner som åkt dit med sin husvagn redan på fredagen. 
Mannen var ute i älgskogen på förmiddagen men kom hem i skapligt tid så vi packade bilen och for.
Första turen med övernattning för Sherry!
 
 
Hon är fantastisk, denna lilla hund!
Fann sej direkt, la sej ner och somnade i sätet.
 
Tack och lov var det skapligt väder utan regn,  när vi parkerat och jag hade kastat i flötet kom till och med solen fram och visade sin bleka men vackra sida.
K och S hade brasan igång och minsann fick man sej inte en Irish coffee eller två också innan vi grillade korv.
 
 
Det enda smolket i bägaren var att vi upptäckte att vi inte fick någon värme i bodelen... ajaj.
Det måste hänt något när vi hade bilen inlämnad för lite andra krämpor men jag var inte så bekymrad.
Vi satt i vår bil och spelade lite spel på kvällen och Sherry sov som en stock i sängen och bilen var skapligt varm men mannen vaknade på natten och frös så bilen fick stå på tomgång ett tag för att ladda batteriet lite.
Då var det inte lätt att sova kan jag säga så när han somnat stängde jag av den. :D
 
Vi överlevde natten men tyvärr regnade det på söndagen så det blev inte så lång stund vid sjön innan vi packade och åkte hem.
Men det kändes skönt att ha invigt Sherry lite i husbilslivet så det inte blir en chock i vår när vi börjar åka iväg för fiske och semester igen.
 
Nu får vi lämna in bilen igen och sen ställer vi nog in den för vintern tror jag... finns ju att pyssla med hemma under helgerna framöver.
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-15 11:22:02

Nu är det inte kul väder! Burr säger jag, snart åker långkallingar på, mössa och vantar likaså. Hellre vinter än detta dystra...
Kul att Sherry är så cool valp, hon är helt enkelt trygg i sin flock, bättre betyg kan du inte få!
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela