TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ännu en gång...

Publicerad 2012-09-10 22:08:52 i Allmänt,

... höll jag på att få hjärtsnörp när jag står i morgonrocken ute på altanen i mörkret klockan fyra på morgonen!
 
Den här gången var det inte någon svart dödskalleballong som skrämde mej utan det klonkade till bortifrån gäststugan och katterna for från sina matskålar och spejade ut i mörkret.
Jag gick in efter ficklamplan som ligger direkt innanför altandörren och lös runt  hela trädgården men såg ingen.
Funderade var åkgräsklipparen var och var bombis på att någon varit inne på tomten... ja, man kan jaga upp sej i mörkret ska gudarna veta!
 
Till slut tog jag Sherry under armen och låste in mej och katterna satt kvar ute och spanade.
Jag gick till köksfönstret och fortsatten speja och då fick jag se rörelse bakom hammocken.
Där satt en räv!!
Haha,  så var det med den faran,  så jag kunde slänga mej på soffan och somna bredvid Sherry någon timme till.
När mannen vaknade frågade jag i alla fall var gräsklipparen är och den är i garaget. :o)
 
Vi fick en bra skörd med svamp och skapligt med lingon i söndags... jag vill inte plocka såna mängder så jag tröttnar på att rensa de små röda bären utan tar det hellre i omgångar. 
Får dessutom lätt nack- och huvudvärk av att knöla runt bland riset halvt upp och ner så det blir inte så långa sejourer bland tuvorna.
 
Sherry gillade i alla fall skogen!
Hon kutade runt och nosade och var överlycklig och när vi stannade vid jaktlagets brasplats var hon rätt slut.
Jag testade att ge henne banan och det gillade hon skarpt!
 
Hon trodde att allt gick att äta! :o)
 
I bilen hem somnade hon som en stock men det var ju inte lång bit vi åkte så hon fick inte sova ut.
 
Hon fick nog lite för mycket spring för hon hade svårt att koppla av när vi kom hem och varje gång hon höll på somna knackade det på dörren eller så störde katterna henne.
Men hon sov desto djupare hela natten sen och dagen efter var hon pigg och verkade inte ha någon träningsvärk.
Jag däremot har haft  huvudvärk sen dess men ikväll efter lite snarkande i soffan verkar det som om den ger sej.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-09-10 22:33:51

Hon är så söt att jag smälter...hoppas det inte var en skabbräv!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-09-12 10:04:45

I mörkret är det lätt att jaga upp sig, så sant så...

Postat av: Inga M

Publicerad 2012-09-13 07:33:33

Aha, nu vet jag hur jag ska göra för att komma in på din blogg. När det kommer fram en skylt som säger att det inte går på grund av att ett "skript" körs så ska man klicka på att man vill stoppa skriptet. Då går det att scrolla ner i din blogg och kommentera! Roligt att det gick till slut. Vore intressant att veta vad ett skript är.

Postat av: Livsglimtar

Publicerad 2012-09-13 13:18:16

Men gud så gullig valp ni har skaffat ... det var allt för länge sedan jag var in till dig och hälsade på.
Så du plockade svamp och lingon, än har jag inte kommit ut i skogen men tänker mig en tur i helgen.
Jag har inte varit speciellt aktiv på bloggen, varken skrivit eller kommenterat men nu kommer hösten så det får allt bli ändring på det hela.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela