TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ja, jag rullar på...

Publicerad 2012-09-25 19:40:19 i Allmänt,

 
... i ganska skaplig takt.... 
Funderar lite på när jag ska hinna tapetsera och göra klart min badrumsmöbel.... men.... det hinns nog med.
 
I fredags var jag ute och åt och vinade med arbetsvänner från gamla arbetsplatsen Västeråsbaden och hade jätteskoj.  Det blev inte så sent utan jag hann med 22.30-bussen hem och överlät bilen i sonens vård.
 
Lördagen gick i städningens tecken och kvällen skulle tillbringas i soffan men så ringde Ö och bjöd in oss på lite kex,  ost och vin och sådana trevligheter kan jag inte motstå! :o)
Lika trevlig kväll igen men tidigt hem och i säng för vi skulle ut och fiska med klubben tiiiiidigt på söndagmorgon.
 
Kändes inte alls skönt att gå upp kl 6 efter att ha varit uppe på nätterna med pigg hund men är man väl uppe så funkar det.
Vi mötte de andra vid macken och sen åkte vi till Laxtjärn en bit bortom Skinskatteberg.
 
Vilket fint ställe!
Klubben hade hyrt hela sjön och det var bara synd att inte vädret var lite bättre... även om det inte regnade hela tiden hade jag velat ha lite sol och lite värme.
Nu värme brasan bra men jag hade lite för dåligt på fötterna.
 
Aino fick fisk ganska omgående och det gillades av Sherry.
Nyfiken som tusan var hon,  fram och nosade och skällde lite.
 
Så fick jag också en fisk och den var lika intressant.
 
Hon somnade så fint på sin fäll och när det började regna la Aino sin regnjacka över henne så hon hade det så bra hela dagen.
Hon fnulade runt bland buskar och bär och blev ompysslade och kelad med hela dagen.
 
 
En toppendag blev det och vi hade fem fina fiskar med hem.
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-09-25 20:57:48

Det ska börjas i tid...precis så ska valpar få växa upp, var med, tulta omkring i egen takt, upptäcka och lära känna världen. Perfekt!
Kramen

Postat av: åsa

Publicerad 2012-09-25 22:20:13

Du hinner dona och greja hemma, du har ju hela långa vintern framför dig..
Så mysig och go verkar hon vara er lilla Sherry och vilken fin svanstipp hon har!
Ha dé!

Postat av: Inga M

Publicerad 2012-09-27 23:08:36

Är det inplanterad forell eller inhemsk öring?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela