TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dripp, dropp...

Publicerad 2013-02-05 16:10:15 i Allmänt,

... skulle önska att det var från hustaken men istället är det kranen mitt i nyllet som läcker.
 
Snön fortsätter falla och jag tror det är bara för att mannen åkte så det blir jag som får skotta! :)
Jag klagar inte för jag köpte hus av egen fri vilja i en by där det alltid kommer rätt mycket snö men jag blev typiskt nog förkyld under natten just bara för att.
 
Natten som jag för övrigt tillbringade i soffan...
När sonen åkt till jobbet vid 24-tiden började det dunsa och låta på övervåningen och det var inte Sigge som det annars brukar vara för han var ute. Till och med Sherry tittade uppåt men varken morrade eller gick till trappan så jag tyckte det kändes lite så där...
Vaknade under gosefilten när sonen kom hem vid fem-snåret och kravlade upp för trappan och la mej för fortsatt snarkande och så kom Sherry efter och la sej tätt intill... mysigt!
Det känns inte lika skrämmande när det finns en annan person i huset.
 
Vaknade kl 10 och bara nös och nös och fick nästan knyta fast en näsduk under näsan när jag skottade. :)
 
 
Tur jag tog ledigt idag hela dagen, hade inget möte inbokat.
Igår jobbade jag mellan 15-18, när sonen hade vaknat,  och hann med både dagens syssla och ett timslångt inbokat möte.
Har att möte imorgon också och då ska dotter J ta hand om Sherry så det är bara att hoppas att förkylningen försvinner under natten.
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2013-02-05 17:11:51

Jag säger bara: Efter senaste avsnittet av Det Okända känns det i jämförelse väldigt, väldigt behagligt & tryggt här i huset. Fast någon hade dragit ut tre byrålådor förra veckan... Lådor med räkningar i, undrar om jag missat att betala någon ;)

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-02-06 15:12:15

Spökar det i ert hus? Jag har nog aldrig varit i ett hus där det spökar. Eller så är jag helt okänslig! Jag tittar inte heller på Det okända, då kanske jag skulle kunna få en massa knasiga idéer...
Nej, jag är allt lite feg av mig
Krya-på-dej-kram

Postat av: Britt

Publicerad 2013-02-06 18:08:42

Usch då! Spöken, förkylning, snö i mängder. Roligare kan man ha. Hoppas allt försvinner snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela