TyraTok

Livet är ett äventyr!

Soligaste helgen ever...

Publicerad 2013-02-03 16:12:00 i Allmänt,

... har det varit... men jag har inte varit duktig och nyttig med långa promenader och vistelse ute i solskenet jag inte.
Lördagen fördrev jag med att tvätta och plocka, en tur in för att köpa mer virke till lilla altanen vid ytterdörren och sedan kom mannens yngsta dotter på besök så det blev mat, TV, Yatzy och roligt umgänge istället.
 
 
Åh,  det blev så bra och jag längtar efter att få sätta ut ett litet bord och stolar och njuta av frukost i solen!
 
Idag åkte mannen till Norge för att gå på sin farbrors begravning och han är borta hela veckan.
Kör över till Hamar och tar tåget uppöver.
Hade tänkt att om han körde hela vägen upp noröver hade jag och Sherry kunnat åkt med och stannat hos dotter D några dagar men det är inget roligt före över Tärnafjällen och till Norge så jag är glad att han valde att åka tåg.
Jag har dessutom en del möten inbokade på jobbet denna vecka men...  nu ska det pusslas med arbetstider och hundpass.
Sonen behöver sova eftersom han jobbar natt så förmiddagar lär jag stanna hemma.
Jaja, det löser sej som gumma sa som sket i slasken.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-02-03 17:29:48

Va knepigt det blev med jycken! Hoppas du har folk du kan be om hjälp med passning och rastning. Funkar hon bra hemma ensam några timmar?
Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2013-02-03 21:55:04

Nu funkar det med att jag såg ditt nya inlägg via Bloglovin. Vet inte vad som var galet tidigare...

Att ha husdjur kan vara nog så besvärligt när det gäller tillsyn, som småbarn. Hoppas att ni får till det bra, i alla fall.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2013-02-05 11:25:34

Trevligt umgänge är värt all solsken ute!
Så fin lilla altanen blev!
Kramen!
Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela