TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så toppar vi då morgonkylan...

Publicerad 2013-03-15 14:50:41 i Allmänt,

... med tjugo sabla minusgrader!!
 
Just den här fredagen när man ska ut på lite AW-rajtan efter jobbet och har tunna stövlar på sej så man fryser sin  små spinkiga tår ur led.
(Konstigt att tåna är så smala när allt annat inte är det...)
 
När jag närmar mej stationen ser jag att de flesta lämnar perrongen och går till busshållsplatsen och jodå... tåget var en halvtimme försenat!
Men bra tänkte jag, bara att ta bussen då för jag hade varit duktig och registrerat mej för SMS-biljett i förrgår, som man är tvungen att vara fr o m 1 februari.
Men så när jag stod där och läste på skylten kom jag på att jag inte laddat ner den viktiga VL-appen!! 
Då kunde jag inte köpa SMS-biljett!
 
Upp med mobilen och försöka fumla och leta efter appen i kylan... hittade den inte och bussen kom.
FAAAN, tänkte jag och klev på, testade pendelkortet som funkat flera dagar efter utgången tid men nu var det röd lampa i pannan!
Eh... kan jag betala med kort stammade jag men den unga barska busschaffisen suckade och röt åt mej att gå in.
 
Undrar om dom är trötta på små tanter som ser ut som eskimåer och inte fattar hur man åker buss nu för tiden...

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-03-15 17:13:02

Haha tjena eskimån! Tur det är fredag eller hur? Vi har haft bortåt -24 som värst, nu tänker jag som så, att efter nästa helg då Falun har skidspelen, då ska det bli vår på riktigt!
Kram och trevlig helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela