TyraTok

Livet är ett äventyr!

Påtarhelg...

Publicerad 2013-05-06 16:13:11 i Allmänt,

... har det varit och vi har kommit en bra bit på röjning av vår trädgård som gud glömde...
...eller snarare mannen som bodde där innan glömde. :o)
 
Jag har hämtat syrénskott och hallonskott hos H och planterat där den stora massiva väggen av stora granar stod.
Nu är det lite för tomt där.
I lördags grävde jag bort taggbuskar som en gammal ägarinna av huset planeterat.
Hon hette Selma och var inte förtjust i varken barn eller djur så dessa buskar sattes väl dit för att hindra sådana varelser att beträda hennes trädgård.
Enligt en granne odlade hon bin och när de drunknade i hans fågelbad som han inte ville flytta längre in på tomten,  kastade hon över rens från strömming inlindat i tidningspapper för att markera sitt ogillande.
Även andra grannar fick dessa delikata paket tydligen när de gjorde något som inte föll Selma på läppen.
 
På söndag morgon vaknade jag med jordens huvudvärk,  nacke och axlar sa bestämt ifrån att idag skulle det inte grävas så jag softade med frukost i solen på lilla nya altanen och lät tvätt- och diskmaskiner göra jobbet åt mej.
Så fick Sherry finbesök av jämnåriga Buddha och jag fick fika med Buddhas matte. :)
 
 
Hon var så glad!
Tycker det är lite trist att bara lufsa runt på tomten och hålla koll på grannar och katter.
Hon är väldigt duktig för hon går inte från tomten fast det går hundar förbi utanför staketet så det känns som vi snart kan ta ner hundgården.
 
På kvällningen gick vi över till H och E för en grilkväll i solen, underbart väder när blåsten avtog och Sherry fick återigen springa, denna gång med treåriga L.
Gissa om hon var slut efter denna dag! :)
 
 
Snarkade så tungspetsen vibrerade i soffan. :)
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-05-08 11:30:22

Vad skoj med historier om gamla husägare, det gör liksom boendet mer persolnligt!
Ni ska nog lyckas tukta det mesta, akta bara så ni inte tar för mycket bara, det är min gubbe expert på, vips så finns inget alls kvar, haha
Ha en fin helg nu, vi får finfrämmande från Stockholm
Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2013-05-09 05:23:06

Måste bara testaom det funkar att läsa o kommentera på din blogg.

Det verkar helt ok nu när jag anvä
nder iPaden istället för PC
Va kul, jag har verkligen saknat din blogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela