TyraTok

Livet är ett äventyr!

Februari springer på...

Publicerad 2014-02-16 23:27:02 i Allmänt,

.... och ljuset blir alltmer påtagligt men den stora gula värmande, livsgivande solen vill inte göra entré.
 
Det känns som om jag håller på att bli galen av detta gråa, dystra ofta regniga väder... jag får ingen energi utan somnar direkt efter kvällsmaten i soffan.
Visserligen är det stökigt,  rörigt och energisugande jobbigt på jobbet just nu... kanske därför jag är så sugen på att få lapa lite sol och värme.
 
Elfte februari kom och det är en deppardag i mitt liv... varje år funderar jag på hur den lille killen skulle sett ut om han fått leva vidare istället för att födas ut i vecka 19 den där skitdagen 2003 när vattnet gick alldeles för tidigt.
Hade han haft mannens knallblåa ögon... hade han varit duktig i skolan.... idrottskille eller snille... 
 
I helgen beslöt mannen att jag behövde frisk luft... fredagen var en rejäl svacka på jobbet så mitt humör var inte på topp denna helg.
Han köpte korv och så åkte vi iväg i snöovädret till en gammal kolarkoja som jag bara älskar!
 
Skulle vilja tillbringa en sommarnatt där mitt i skogen, sitta och lyssna på djuren som smyger runt omkring när man sitter vid elden.
Får se om det blir av när värmen kommit för att stanna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela