TyraTok

Livet är ett äventyr!

Massor av energi...

Publicerad 2014-06-17 23:34:08 i Allmänt,

... boostade jag i helgen då jag på lördagen åkte iväg med två av mina teamkollegor på konstrunda.
 
Det var vår lärare på akvarellkursen som ställde ut och utefter samma lilla grusväg där hon bor fanns två konstnärer till som ställde ut samt en gård som hade loppis.
Där fyndade jag fina gardiner till sovrummet för trettio kronor, Olle hade ju spytt ner de som hängde där.
 
Vi började dock med att sammanstråla i den berömda kurorten Sätrabrunn med besök i hantverksbutiken där jag inhandlade ett armband som jag länge suktat efter.
Glodde runt och insöp idéer som jag brukar, fanns mycket betong bland annat.
 
Så fortsatte vi mot Salbohed och ytterligare en liten bit innan vi kom till Örsingsbo och vilken idyll vi mötte!!
 
 
Snacka om att ha motiven utanför knuten hela tiden!
Det fanns en hel del tavlor hos vår lärare som jag verkligen velat köpa och hon var inte speciellt dyr men de jag föll för var sålda.
När vi hade tittat och handlat klart hittade vi en fin plats vid skolan i Salbohed där vi käkade medhavd salladslunch i solen och diskuterade tavlor och livet i stort.
Vad ska jag göra när dessa underbara kollegor går i pension!!
 
När vi ätit och solat lite åkte vi till Skultuna där det var marknad och jag köpte fyra fina kaffemuggar.
 
När jag kom hem låg hammocken upp och ner på gräset!
Trodde det varit ett rejält party men det var nog den rejäla blåsten som gjort sitt. :)
 
Veckan innan var också bra trots att det var den stressigaste veckan på hela året när det gäller jobb.
Betygshantering är inte att leka med!
 
Nå, dels hittade jag en pool på Blocket som sonen hjälpte mej att hämta  och nu står vattenfylld och väntar på värmen här på tomten.
Det har jag önskat mej sedan vi köpte huset!
Dels hade vi en skojig eftermiddag då vi blev bjudna på lunch ute på den vackra ön Elba i Mälaren.
Efter det gick jag och några kollegor och drack vin och käkade lite gott innan jag tog tåget hem.
 
Nu sitter jag och njuter av solnedgången,  det är rena rama bion här i soffan ibland!
 

Om några dagar är det midsommarafton och den tredje juli börjar min första semesterperiod.
Som vanligt är midsommarvädret ostabilt men det spelar ingen roll för det är den roligaste helgen i stugan på hela året! 
Saknar bara yngsta dottern och något år ska de nog kunna komma ner och fira med oss!
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2014-06-18 01:02:56

Jaa, vilken vy - både den första och den sista! Fint läge ni har där på kullen :) Och vilka koppar... Men jag ville se armbandet määä ;)

Jodå, vi ska nog ta oss ner nångång snarast!! Får se hur det artar sig med tant Tequila och musselpulvret nu då... och säsongsjobb, såklart :/

Kram!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-06-18 09:22:05

Jag förstår att tungan måste sitta rätt i mun när man skriver ut betyg! Mitt barnbarn fick ju sin examen, ett år försenat men vad gör det, nu är han inskriven hos AB och siktar på att ta sig till pappa i Stockholm så snart som möjligt.
Kaffemuggarna hade jag trillat dit på också, såå läckra
Härligt att ha en pool att doppa sig i, om nu värmen behagar komma. Såg just på gamla inlägg att jag för åtta år sedan hade badpremiär idag tillsammans med min rottis, det var tider det..
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela