TyraTok

Livet är ett äventyr!

Rakt in i juni...

Publicerad 2014-06-06 23:47:17 i Allmänt,

... har vi klivit med rasande fart! 
Herre gud, nu är det sommar!!
 
Förra året så här dags hade jag min första semestervecka fast jag vill inte kalla det semester direkt...
Vi åkte upp till Kemijärvi och satte brors urna i jorden i vår mammas grav med stopp hos yngsta dottern i norr för att lämna av Sherry som inte fick följa med.
 
Denna bild tog vi året innan... föga visste man att en av oss skulle hamna där så fort.
Det är min lillebror till vänster, bror som dog, jag och så min son på bilden.
 
Denna sommar finns inga planer och det är väl rätt skönt... men jag börjar ändå känna någon slags panik över att kanske inget alls händer.
Just nu är det väldigt körigt på jobbet och jag bara längtar till ledighet,  och just nu vill jag  att helgerna ska ge mej energi till arbetsveckan men men...  kan inte påstå att så är fallet.
Det är mest bara städa, tvätta och röja kök, aptrist!
 
Visst tycker jag det är jättekul att jobba i trädgården och få ordning men det är långhelger, man är ledig 3-4 dagar och blir ändå bara hemma, sånt gör mej rastlös.
 
Jag har i alla fall fått gamla husbilen såld, så skönt att slippa den kostnaden.
Funderar lite på att byta in den andra men vete tusan... den används för lite om man ska hårddra kostnaden... men å andra sidan älskar jag att ha möjligheten att bara åka iväg helt oplanerat... vi får se.
 
Kommande vecka händer i alla fall lite skoj på jobbet, ser fram emot sill-lunch, måla akvarell med kollegorna och en eftermiddag ute på ön Elba utanför Västerås.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-06-07 11:06:16

Hej! Ja, så bra egentligen att vi inte vet något om morgondagen, då kan man inte ta ut sorg i förskott. Glädje kan man ju ta ut i förskott, man kan glädjas åt sånt man planerar att göra-.---
Förstår faktiskt din rastlöshet trots att du jämfört med mig har ett fulltecknat schema! Ditt tempo skulle inte jag orka med, var uppe på hembygdsgården en sväng igår och det räckte för att jag ska vara trött idag..
Ha en underbar pingsthelg med gubben och alla djuren! Kram

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-06-07 11:06:17

Hej! Ja, så bra egentligen att vi inte vet något om morgondagen, då kan man inte ta ut sorg i förskott. Glädje kan man ju ta ut i förskott, man kan glädjas åt sånt man planerar att göra-.---
Förstår faktiskt din rastlöshet trots att du jämfört med mig har ett fulltecknat schema! Ditt tempo skulle inte jag orka med, var uppe på hembygdsgården en sväng igår och det räckte för att jag ska vara trött idag..
Ha en underbar pingsthelg med gubben och alla djuren! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela