TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ännu en årsring...

Publicerad 2014-03-23 00:07:50 i Allmänt,

... ska läggas på midjan!
 
Om cirka tio minuter infaller min femtiotredje födelsedag!
Låter ju helt perverst... jag var ju nyss trettio!!
Och fyrtio!
 
Eller tre!
Nyss kommen till Sverige!
Kusinen ser inte så road ut,  ena dagen är man ensambarn och nästa får man en liten moderlös kusin på halsen!
Eller sju!!
Känns inte som att jag är så sugen på att fira numera... vad kan det bero på...
När man kliver upp på morgonen och ser sej i spegeln så inser man att man inte borde fylla fler år! :) 
Kan man inte stanna tiden!!
Fast det vill man ju inte heller, då får man aldrig gå i pension!
Svårt det här med åldern... fast det bara är en siffra så betyder den en hel del i alla fall.
Har nog egentligen aldrig haft någon rejäl ålderskris men det kändes jobbigt att skriva 50 första gången efter jag fyllt just femtio.
 
I min släkt hann inte så många gå i pension.  Av alla mina mostrar vet jag bara två som blev så gamla, fyra dog före de fyllt sextio, däribland min mamma som blev trettiosex.
 
Hörde att idag, 22 mars fyller flest människor år och vi är väl midsommarbarn som fyller i dessa krokar.
I den bästa av min värld hade jag varit i huvudstaden denna helg och firat syrrans 60-årsdag som skulle infalla på måndag om hon fått den sabla hjärnblödningen.
 
Nå, nu är jag här och nu... håller på att baka tårta och ska ta ut kött ur frysen för folk vill fira imorgon och det måste dom ju få göra.
Själv firar jag här bland alla snarkande djuren med ett glas rött och yngsta dottern på FB-chatten!  :)
 
Bild från förra påsken, gammeltanten Tequila vill ha godis! :)
Oj, nu är hon 00.12 så hipp hurra för mej!
 

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2014-03-23 06:56:58

Hipp hipp hurra på dig ida'!!!

Håller med...känns inte lika kul att fira födelsedagar längre...inte med en massa stoj i alla fall. I år åker vi och tittar på tranor och det gör att jag ser fram emot min födelsedag men inte att fylla år.....

Postat av: Denise

Publicerad 2014-03-23 14:03:04

Du är iaf yngre än Tequila, om man ser till er biologiska ålder ;) Klen tröst kanske, men själv ser jag fram emot att bli gammal!

Grattis igen, KRAM!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-03-23 15:18:55

Ja hipp hurra för dig!
Jag har inte heller haft någon större ålderskris, jag tycker om att samla på mig fler erfarenheter och livsvisdom, tssss
Men, titta i spegeln var det länge sedan man hade lust med...jag slutade faktiskt med antirynkcremer när jag var dryga tretti! Haha, kanske fel timing där...
Snacka om långtidsplanering, du vet redan vad du ska göra i oktober, du är så välkommen, själv vet jag inte vad jag ska göra imorgon...
Kram från nya pörtet

Postat av: Annika

Publicerad 2014-03-24 19:59:34

Söta bilder! Min bästis sjuåringen :-) nja gäller nog att inte fundera för mycket på åren. Man får vara glad att man fyller! Kram Annika

Postat av: Britt

Publicerad 2014-04-10 22:18:38

Gratulerar! Själv fyller jag 50 år i år och tycker bara det är kul och fantastiskt. För mig känns det som att det kommer bli bättre och bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela