TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hur jag än tänker...

Publicerad 2014-05-20 22:38:45 i Allmänt,

... så blir det inte så mycket skrivet här som jag tänker mej göra.
Jag skyller på Facebook... och jobbet... och till viss del lathet! :)
Men den största orsaken är nog trädgården för nu när det är ljust och ganska varmt så vill man bara var ute!
Men idag när jag loggade in hittade jag minsann ett utkast som jag började skriva efter resan norröver i påskas!
Ska skriva klart det och pubilcera när jag plockar fram nya datorn igen för där ligger alla bilder från påsk.
 
Jag känner mej fortfarande mest bekväm med gamla laptopen eftersom den har ett operativsystem som jag begriper. :)
 
Nå, dagarna rinner på... valpen börjar bli stor och henne kan man hitta både här och där den lilla intensiva trasan.
 
Detta ser man när man tittar ut genom köksfönstret! 
Tur man inte hade mat på det bordet... :)
Hon är också otroligt nyfiken!
 
Husse, vad gör du där nere?
 
Helgen som passerade var helt perfekt!
Solen och värmen kom och jag skulle jobba på lördagen på Barnfestivalen. Vår avdelning hade ett tält där vi informerade om barnomsorgen och jag hade eftermiddagspasset så jag fick sovmorgon i alla fall.
När vi M, B och jag hade jobbat klart och plockat undan allt tog vi oss en "After barnfestival" på puben med den soligaste altanen.
Sedan tog jag 19.15-tåget hem och vi satt länge ute i solen, precis som kvällen innan när vi käkade pizza ute i solen efter jobbet.
 
På söndagen började vi stöka runt i trädgård och så röjde jag ur allt i gäststugan, skurade ur den rejält och möblerade om, det blev så fint!  Bara nya gardiner som ska upp.
Mannen slet och grävde bort fula buskar som satt i en rabatt utanför tvättstugefönstret och sedan fick han bort den fula betongmuren  som var runt om.
 
 
Blir mycket snyggare att ha plattor där och ställa några fina krukor.
Han har också rensat bort allt skräp och buskar framför gäststugan, där ska vi så gräs, lägga plattor och göra en mysig uteplats.
 
 
Betongramen hittade han när han röjde bort den enorma högen med grenar som låg där när vi flyttade in och det stod dessutom en jättestor lind där vars bland täckte halva trädgården.

Så skönt att den är borta!
Ja, alla mörka granar också som gjorde tomten så mörk.
Nu är det bara ljust och man ser hur nyinflyttade grannar donar på sina tomter.
 
 
Har donat om lite inomhus också under våren, bytt sovrum bland annat så det stora rummet på övervåningen blev hobbyrum och vi flyttade in i det pyttelilla, men vi sover ju bara där så det räcker.
Men det blev lite varmt när hundarna också ville vara där inne  så jag fixade en egen sovhörna åt dem ute i hallen.
På dagarna ligger Sigge där men på nätterna vräker dom ut sej!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2014-05-22 23:28:40

Ja, det var på tiden med en uppdatering :P Kastar sten i glashus - det har varit lite av en tröst att vi är lika dåliga på det! Precis som du har jag tänkt lägga upp lite fina påskbilder & det nya golvet i snart en månad. Men tids nog! ;)

Spännande projekt vid lillstugan, ser att ni har virke inom en armlängds avstånd också ;D

Postat av: Carola

Publicerad 2014-05-23 11:44:37

Hallå Titti ! :)

Försökte ringa dig men det gick inget vidare. Kanske hade jag fel nummer.
Kan du ringa mig kanske?

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-05-25 06:33:49

Tänkte att jag måste kolla ditt liv här på bloggen också, annars blir det ju mest Facebook numera. Jag är egentligen inte så aktiv där men alla mina blogginlägg länkar direkt dit så många väljer att gilla eller kommentera där istället för på bloggen.Det var mitt tredje försök att ha Facebook och det lyckades.

Kul att se bilder från ert liv här, det blir liksom mer översiktligt och informativt på bloggen.
Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-05-26 19:01:30

Vad ni pysslar o donar, jag är imponerad, och det är ju precis såna människor som ska ha hus som har lust att hålla på att fixa. Det var aldrig exets o min grej faktiskt bägge var lika tafatta med tummen mitt i hand. Myggen ja, kan inte ha dörren öppen på kvällarna då flyger dom jäklarna rakt in, men det är väl inte världens största problem. I sovrummet kan jag hålla öppet för där har jag en tjock gardin för fönstret och har jag då mörkt i rummet så lockar jag inga inkräktare in den vägen
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela