TyraTok

Livet är ett äventyr!

Efterlysning!

Publicerad 2014-11-18 09:39:00 i Allmänt,

 
Borttappad och djupt saknad:
 

Har någon sett denna skönhet?
 
Jag hatar november i vanliga fall men detta året är det nog värre än vanligt.
Om jag var rik och inte hade några husdjur så skulle jag åka utomlands från dag 1 i november och stanna till 15 december men nu är ju det en utopi, så det gäller att överleva och hanka sej fram i det grå.
 
Hade fundering på att be mina kollegor att få skjuta min arbetstid en timme under de tre mörka månader så jag får börja kl 9.00 och jobba lite längre men det känns inte rätt mot de andra...
 
Några ljuspunkter finns dock att haka sej fast vid... fredagen den sjunde hade vi en spontan glöggstund innan vi begav oss hemåt från veckans jobb. Perfekt avslutning på en jobbvecka!
Dessutom hade jag vunnit en flaska vin på vinlotteriet tidigare på dagen!
 
Tisdagen den elfte hade vi en grejbytarkväll på jobbet med mat och vin.
Onsdagen den tolfte fick jag en återbudstid på välbehövlig massage här på jobbet.
Igår fick jag följa med kollega/vän B till Hässlöhuset på öppet hus så vi minglade runt och besökte spa-avdelningen med varmt bad och bastu, underbart!
Ikväll är det akvarell-kurs!
 
På torsdag är vi bjudna frukostmöte med Vision på morgonen och senare på Strike med middag och bowling av vår förvaltning.
Söndagen den trettionde åker B och jag till Sigtuna julmarknad med Vision.
 
Sedan går vi in i december och alla stjärnor, ljusstakar och slingor lyser upp i mörkret så då lättar det tycker jag.
 

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2014-11-18 15:48:58

Den finns i Volda, inte varje dag, men många av veckans dagar... någon eller några timmar varje dag. Så svaret är; Jag tog solen med mig när jag reste till Norge! ;-)

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-11-23 12:11:56

Ingen sol här heller! Lika grått o trist varje dag.

Vilket kul jobb du har, ni bara festar och lajar runt ju!!!;-)

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2014-11-25 12:27:02

Jag har hittat den! Det har nog du också, tyckte jag såg att den tittade in genom din fönsterruta i morse! Tänk vilken skillnad det gör! Jag blir mer och mer desperat för varje år som går över november månads gråhet. Kompisar på FB befinner sig i Florida och i Thailand, o jag är inte ett dugg avis...eller?
Uppe i norra Finland där du kommer ifrån sa dom visst ajöss till solen igår, nästa gång kommer den över horisonten den 17 januari, huvaligen!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela