TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista dagen i oktober...

Publicerad 2014-10-30 22:26:20 i Allmänt,

... är det imorgon,  halloween firas på fredag och allhelgona på lördag.
Ingen fest detta år men tända ljus på lördag lär man göra.
 
I morse var det minusgrader och rejäl dimma ute men senare på dagen blev det hög och klar luft med solsken, en perfekt inledning på den kyliga perioden som jag antar är på ingång.
Nu kanske man slipper plocka fästingar på hundarna framöver och också slippa älgflugor som följer med hem från skogen.  Jäkligt läskiga små kryp!
 
På jobbet är det relativt lugnt men hemma måste man snart ta i med krafttag! 
Har ju skjutit upp det mesta eftersom det varit så milt och fint ute men nu är nya gardiner till vardagsrummet inhandlade så i helgen börjar röjningen.
Köksrenoveringen går vääääldigt sakta men jag var så nöjd med att vi ändå öppnat mellan matrum och kök så jag har inte känt någon brådska.  Jag har dock målat det som ska målas så där är det bara lite listsnickeri kvar men vi ska ta bort en liten väggsnutt till och vända kyl och frys så då måste jag måla en vägg till och tapetsera lite.  Förra ägaren har lämnat några rullar tapet kvar som kommer att passa perfekt.
Sedan är det golvmålning innan vi kan börja byta ut köksbänkarna men lite vinterpyssel ska man väl ha.
 
Något som är både påbörjat och slutfört är att vi installerat en luftvärmepump och hittills har vi inte behövt sätta igång fjärrvärmen och jag hoppas det dröjer tills vi behöver det, för det blir inga billiga räkningar när mannen vill ha det varmt inomhus... mycket varmare än jag behöver.
 
Skulle skriva ett inlägg om resan till Växjö... det har inte blivit av men jag avslutar med en bild av ett häftigt konstverk i glas.
Växjö visade sej vara en väldigt mysig stad och de hade verkligen anordnat en fin nätverksträff för oss handläggare från olika delar av landet.
Hela city var fullt med glaskonst och jag ska ladda över fler bilder från mobilen framöver.
 
Det här var en slags låda full med ansikten, så himla läcker!
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2014-11-05 20:17:00

Hej, så du har stiftat bekantskap med dom små otäckingarna! Jag har sluppit dem senaste veckan nu så jag hoppas de är döda och begravda för i år. Förstör mycket av glädjen att vistas i skog och mark.
Fästingar har jag inte heller hittat på djuren på flera veckor nu, tror det var ända tillbaka i september senast. Jag har nu inte mindre än 12 kusar stående i hagarna framför mitt hus, så jag har sällskap må du tro!
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela