TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite farande...

Publicerad 2015-08-01 10:17:42 i Allmänt,

... har det blivit och fösta turen gick mot norr.
 
Andra semesterdagen packade jag bilen med broder, dotter J med pojkvän + hund och for mot yngsta dottern i södra Lappland.
 
 
Det tar sin tid att köra de ca 65-70 milen, speciellt med hund i bilen som behöver luftas och rastas ofta men det är det verkligen värt för att få träffa dotter D med sin A och hunden Gaya. Två av katterna fick vi också träffa men nytillskottet som flyttat in hos dem höll sej borta när vi kom stormandes.
Första kvällen satt vi uppe till långt in på natten för att prata.
 
 
Jag bara älskar de ljusa magiska nätterna uppe i norr!
 
Vi prickade förstås in Åsele marknad och dit in for vi i dagarna tre, döttrarna och jag var ivrigast förstås.
På måndagen slog vi till och fyndade det vi tittat ut.
 

Det är så lugnt och avslappnat där uppe och ingen TV att glo på så det var Yatzy-spel på kvällarna varvat med promenader.
 
 
Som vanligt extreeeeemt tråkigt att åka hemåt men jag hoppas kunna återvända i september.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-08-02 04:37:26

Aha, du har alltså sparat semester till den period då vi får den enda värmen och den enda solen på hela sommaren! Lyllos dig! Ha det gott!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-08-04 17:06:17

Kul att se dina fina döttrar! Visst är det en bit att åka men det är det ju värt. Inte liknar dom varandra särskilt mycket tycker jag, skulle inte gissa att de var systrar..
Att ingen teve ha, då skulle jag dööö av tristess. När jag blir trött så orkar jag inte sysselsätta mig med något annat än att glo på burken ett par timmar innan jag slocknar. Men programmen jag väljer har ändrat sig totalt, nu är det mest dokumentärer och naturprogram, käringen har blivit gammal
Kram från pörtet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela