TyraTok

Livet är ett äventyr!

Julmarknaden på Liseberg...

Publicerad 2015-01-04 21:47:10 i Allmänt,

... fick jag uppleva förra året och det var verkligen en upplevelse!
 

Vi var helt hänförda redan när vi halvvägs framme såg belysningen!
 

Helt fantastiskt!  När man tänker på allt jobb som ligger bakom blir man ännu mer hänförd.
 
Här är en bild från skridskobanan.

Här är vi inne på medeltidamarknaden.
 

Titta vart man hamnade helt plötsligt, hemlandstonerna flödade. :)
 
Här fanns flera lappkåtor och man kunde köpa mycket från norr, jag köpte tjocka ull-sockor till mannen i julklapp.
Vi tyckte det var så synd att det inte var snö men vi hittade det också.
 
 
Vi gick över en gångbro mot musik och vips var i 1800-talets Storbritannien och där hade de sprutat ut ett tunt lager konstsnö och det förhöjde verkligen stämningen och på båten stod ett band och spelade gamla irländska sånger.

Det ligger en lite rolig story bakom resan också.
Jag blev kontaktad av en kvinna på Facebook för några år sedan som undrade om mitt efternamn som är väldigt ovanligt och det visade sej att vi är släkt!
Lustigt nog har jag haft kontakt med hennes son och inte vetat att vi är släkt.
 
Sedan dess har vi setts då och då och även varit på kryssning tillsammans och det var hon som hittade den här resan och det här var en billig resa må jag då säga.
Hon bokade hotellrum i närheten av Liseberg för 370 kr/person och jag bokade tågbiljetter tur och retur för 435  kr per person.

Jag är väldigt glad att hon tog kontakt med mej för jag har inte mycket släkt här i Sverige! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-01-04 21:54:03

Ja men det är ju det jag säger, internet är fantastiskt. Det upphör aldrig att förvåna mig vilka möten och kontakter som skapas. Liseberg skulle jag gärna vilja se i vinterskrud.
Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-01-07 19:34:18

Har tänkt så länge att vi måste åka till Gbg före jul, det var många år sedan sist. Måste fixa det nästa jul då vi antagligen inte har några barn eller barnbarn hemma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela