TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sommaren springer förbi...

Publicerad 2015-07-12 21:37:54 i Allmänt,

... men glömde att den ska ha värmen med sej!
 
Som tur är blev det fint väder lagom till Power Meet som gick av stapeln i Västerås förra torsdagen.
Jag tog ledigt på torsdagen för vi skulle få besök av de norska vännerna, och fredagen för att mannen skulle iväg och festa.  Visste också att lillebror skulle dyka upp under helgen.
Vilken tur jag hade som prickade in två rejält varma fina dagar!
 
Det blev en fin torsdag med besök på IKEA och shoppingcentret bredvid och så en grillkväll i kvällssolen,  och när de åkte hemåt till sin stuga igen åkte vi andra in till Västerås för att titta lite på bilar.
Det var en varm kväll och bilträffen var redan i full gång.
 
På fredagkvällen åkte vi in igen för att sitta och titta på bilarna med vänner och då hittade jag också lillebror mitt i smeten.
 
 
Himla snygg Challenger han hade skaffat sej!
Vi gjorde upp att han skulle komma med sina kompisar på lördagen och äta, de ville ha vildsvin så vi plockade upp massor ur frysen på natten när vi kom hem och tur var väl det för det var åtta glada gubbar som kom!
 
Det blev lite kaosartat först men de hade handlat kol och tändvätska samt lite annat jag saknade så det löste sej.
 
Det var trevliga gubbar och vi hackade oss fram på svenska, engelska och lite finska.
De blev också väldigt nöjda med maten och det kändes jättekul med tanke på att allt gick så hastigt.
Mannen var på fältet och hjälpte Ö riva sin säljplats och jag fick förbereda allt kött och fixa det runtomkring men han kom lagom till grillningen,  det gör han bättre än mej.
 
Senare åkte vi in till Power Meet igen och man kan säga mycket om denna bilträff men en rejäl folkfest är det.
 

Folk går man ur huse tre kvällar och plockar med sej halva hemmet ut för att uppleva och se.
Baksidan är fyllan... alla spärrar verkar släppa för en del, tyvärr.
Detta PM var dock lugn rapporterade polisen och det är ett under med tanke på hur mycket bilar och folk som är i rörelse.
Det blev tyvärr ingen cruising för oss i år för mannen ville inte köra men det får man acceptera.
Att åka finbils-cruisingen i Ö:s fina Buick förra året var en så häftig upplevelse.
Den inleder bilträffen på fredagen kl 17 och det är 200 utvalda bilar som får åka och hela city kokar av folk som står och jublar.
 
Denna helg har också varit bra vädermässigt, i alla fall hela lördagen och halva söndagen.
Vi tänkte åka ut med husbilen men mannen skulle på jaktmöte tidigt på söndagen så det var ingen vits men vi fick en hel del uträttat på tomten och garagestädningen påbörjad.
 
Nu har vi enats om att sälja husbilen eftersom vi inte använder den mer så direkt efter semestern åker den ut på annons, sen är det bara att hålla tummarna att man får den såld.
 
Imorgon är det jobb som gäller,  jag ska jobba själv i tre dagar men sedan börjar semestern!
 

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-07-13 23:04:05

Vilken fin helg ni har haft o tur med vädret blev det. Det är kul att se så många vackra gamla bilar. Riktiga ögonstenar. Och ni ska sälja husbilen! Vad blir det istället?

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-16 15:59:03

Men vad läser jag här, sälja husbilen`? Ni har ju nyss bytt upp er! Varför åker ni inte husbil längre? Många frågor blev det...på ett vis saknar jag campandet. På ett annat vis inte. Men jo, det gör jag nog. Med rätt sällskap så...
Ha en fin semester/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela