TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tiden går så fort nu...

Publicerad 2015-10-08 22:37:06 i Allmänt,

 ... tycker knappt man hinner gnälla över att det är måndagmorgon så är det helt plötsligt fredag!
Tyvärr går ju helgerna också fort förstås, speciellt den senaste när vi hade finbesök från norr. :)
 
Det var lite kalabalik när de körde ner i torsdags för bilen ville inte längre än strax söder om Sundsvall så vi fick oss en kvällstur för att hjälpa till.  Har nog aldrig åkt till Sundsvall på tre timmar och en kvart! :)
 Mannen fick igång deras bil och några kilometer till gick den men sedan fick vi lämna den vid en verkstad och lasta över packning och hund i vår bil för vidare färd söderut.
Fyra-halv fem på morgonkröken var vi hemma,  dotter med sambo och hund fick husera ute i gäststugan och själv slumrade jag någon timme i soffan innan jag skulle åka till jobbet, men det gick bra.
 
Tyvärr var de nere för att gå på en begravning men det var ändå så kul att de kunde komma ner båda samtidigt och även att hunden var med.
Det är ju lite lättare för dem att resa nu när gammeltanten Tequila gått till de sälla jaktmarkerna.
På måndagen fick de skjuts upp till verkstaden och bilen höll hela vägen.
Fantastiskt att vi har fått träffa yngsta dottern vid tre tillfällen detta år! <3
 
I tisdags tog jag och kollega B ledigt på eftermiddagen och skulle gå på inspelning av Hellenius Hörna.
Vi tog tåget till Stockholm efter lunch och flummade runt lite i butiker, fik och en och annan bar innan vi tog bussen ut till Frihamnen.
Det var en skojig inspelning, det var Laleh som var gäst,  vilken humor hon har den tjejen!
Inspelningen drog ut på tiden så det var på håret att vi hann med sista tåget hem!
 
Tyvärr fick jag inga bilder med i detta inlägg, har bytt mobil och de bilder jag tog  och skickade över till datorn blev pyttesmå! :(
 
 

 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-11-07 19:11:00

Hej, det är skoj på tv-inspelningar. Nu är det hundra år sedan jag var med, det var när jag bodde i Stockholm o det inte var så långt. Minns en gång då jag var på Melloinspelning, Peter Jöback var jätteung och sjöng jättefalskt...LER
I USA gick vi också på inspelning, där var det andra takter kan jag säga, vilket liv och hur dom domderade oss i publiken..
Laleh är värd att titta på, blev besviken på Suzanne Reuter, hon var varken kul eller intressant..
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela