TyraTok

Livet är ett äventyr!

Time flies...

Publicerad 2017-04-23 11:31:32 i Allmänt,

... och mycket vatten hinner rinna under broarna mellan mina inlägg.
 
Om jag börjar med inbrottet så ringde det en vänlig polis från Borlänge och beklagade djupt det mottagande och svar jag fick från sambandscentralen i Bergslagen, och han var lika förbannad som mej över det sa han.
Han höll också ett förhör över telefonen för det hade dom missat när jag väl var där.
 
Nu hade mannen åkt fast igen och åklagaren ville sy in honom för en längre tid berättade den trevlige polismannen.
En kvinnlig polis ringde också flera gånger och höll några förhör och en dag ringde det från Falu tingsrätt som undrade varför jag inte svarade på kallelsen. 
Hittade den i brevlådan på kvällen... det kan ta några dagar mellan tömningarna här, är väl fortfarande van att få posten i ett dörrinkast fast vi bott här i huset i fem år. :)
Men då hade hon redan mailat över kallelsen och jag accepterat.
Det skulle bli dyrt om jag inte gjort det... 
 
 
Rättegången tog ungefär en timme och det var en slokörad man som jag mest bara kunde tycka synd om.  Vem som helst kan hamna snett, det vet ju jag som är uppväxt i alkoholmissbruk och med missbruk nära mej och jag hoppas han får vård och kan styra upp sitt liv.
Fick lite flashbacks från förra rättegången i Falun för ca tolv år sedan, den mannen vägrade konstant att titta på mej under rättegången men den här mannen bad om ursäkt med blicken.
 
Vad annat förutom jobb och liv...
Jo, vi har äntligen tagit oss i kragen och bytt husbil så hundarna får bättre plats.
Får hämta den nya på onsdag.   Ja, den är inte helt ny för det  har vi inte råd med men den är fyra år nyare än vår gamla.  Ska bli så skönt att ha rejäl plats när vi åker till Norge i sommar.
 
I torsdags for jag till Karlstad med väninna B för att titta på Lars Lerins tavlor och gästuställare.
Väninna U skulle också med men fick förhinder så B och jag fick lyxiga 40 kvm hotellrum att husera i.
 

Utställningen var helt fantastisk och så bra uppbyggd!
Och gästutställaren Maximilian Svensson som kan måla så fantastiskt och bara är tolv år!
Skulle kunna lägga ut hur mycket bilder som helst men uppmanar er istället att åka dit!
Karlstad var dessutom en jättefin stad och vi hann med lite shopping och rundturer.
B är uppvuxen där så för henne blev det en nostalgitripp också, och dagen vi kom var det begravning för
Sven-Erik Magnusson.  Vi stod en stund och tittade när folk kom ut från kyrkan och det var många som var mycket tagna efter den stunden.
På kvällen åt vi god mat, (Clarion bjuder ju på kvällsmat)  och sedan bubblade vi uppe i relaxen.
Lite vin på det och sen var det bara god natt för två tanter så Karlstads nattliv kan jag inte rapportera om. :)
 
När vi hade checkat ut efter god frukost styrde vi kosan västerut på E18 för att äntligen få träffa min bloggkompis Inga, och det var så himla kul att äntligen ses.
Jättekul att äntligen se miljöerna man sett på bild och vi fick gofika på den fina altanen.  Mycket, mycket prat blev det och så fick vi se huset de renoverat som man kan få bo i nästa gång man kommer.
Tiden rann snabbt iväg, de skulle få besök och vi behövde börja köra hemåt men vi återkommer!
 
Vi hade tur med vädret under vår tripp förutom att det blåste rätt rejält på hemvägen.
Jag tror aldrig jag varit med om en så kall aprilmånad.
 
 
 Den här bilden tog jag en morgon när jag skulle till jobbet och då var det ändå lite is på rutan... nu vill jag ha VÄRME!! 
Städa växthuset och kunna vara ute på kvällarna.
Hör ni det vädergudar??
 
Nu har jag två hundar här som gärna vill ha en förmiddagspromenad så jag säger tack och hej för denna gång.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2017-04-23 12:34:29

Hej, nog är det sjutton att jag inte fått till ett besök hos Lerin, det är ju inga hemska avstånd härifrån, men hur som så måste jag förstås locka med mig någon med bil....tihi.
Fantastiskt ändå att någon faktiskt blir gripen och blir straffad för brott i det här landet, läser man tidningarna tror man ju knappt det...o visst är det så att de flesta har hamnat snett och skäms själva över vad de ställt till med...
Kallt är bara förnamnet, nu hotar dom med snö imorgon kväll, suck. Nä april överlag är inte min månad, varken detta år eller tidigare. Så kul med "ny" husbil, då kan ni skaffa en tredje hund nurå? :D Kram från pörtet

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2017-05-04 07:21:20

Lerinmuseet är verkligen värt ett besök, det får man inte missa. Bilderna byts ut hela tiden så det finns alltid något nytt att se. Vilken lyx ni fick på hotellet! Och tíll sist; kul att ni kom hit och hälsade på på Liane! Vore roligt att ses igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela