TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vojne vojne...

Publicerad 2017-03-02 13:04:00 i Allmänt,

... här händer inte mycket!
 
Nu har jag i alla fall tid att uppdatera lite när jag sitter i soffan och snörvlar, och vad kan ha hänt sen sist då...
 
Om man tar det i ordning så firades nyår i stugan med exmakens familj och sonen, som kom upp på kvällningen.
Det var en av de bästa nyårsaftnarna på länge med korv och glögg till lunch vid grillen, god kvällsmat i form av oxfilé med klyftpotatis och så nattvickning med en massa goda skaldjur och ostar.
Inga raketer och smällare vilket var jätteskönt för Bailey.
Just vi tolvslaget hörde vi fyrverkerier från grannbyarna men då pep hon bara in och la sej hos sonen en stund.
 
Som ni ser var det inte mycket snö och sjön gick vi inte ut på för isen såg förrädisk ut.
 
Vi var även i stugan sista helgen i januari och då såg det bättre ut med snön.
Vi kunde till och med testa att åka nerför den branta grusvägen på kartong, vi hade ingen pulka med oss.
Som vanligt god mat och god dryck, och ett lugn som är som balsam för själen.
 
Dessutom installation av luftvärmepump som förhoppningsvis sänker värmekostnaden lite och håller huset i bättre skick.
Inte vår båt för övrigt! :)
 
Fjorton dagar senare var vi upp på söndagen och kollade hur luftvärmepumpen fungerade.
Det var 17 grader varmt i stugan så man slapp frysa första timmarna, och det gick snabbt att få upp värmen till normaltemp, underbart.
Då var vi på isen och pimplade, exet, jag och nuvarande och hundarna som kunde springa fritt på enorma ytor.
 
Lodjursspår på isen och över vägen upp mot stugan och grannen berättade att de sett fyra lodjur som rumlade om på hygget ovanför vår stuga.
Förutom dessa tripper har jag väl mest jobbat... tog två dagars semester för mannen åkte ner till Göteborg på verktygsmässa med kompisar.
Då passade jag på att ta hem mina gamla kollegor U och B från västra teamet när jag jobbade i Västerås.
Vi åt och drack gott, jag hade gjort två olika viltstekar,  pratade massor och vi målade lite akvarell.
 
Jag har också varit ute och firat en annan kollega från gamla jobbet som fyllt sjuttio. 
Raraste chefen E som nu också är pensionär hade tillsammans med annan ex-kollega fixat till en överraskning.
Istället för en middag med bara en kollega vart vi nio stycken. :)
 
Förra veckan fyllde mannen år på tisdagen och lördagen innan fick jag ett mess från hans äldsta dotter som bor i Bodö.
Hon tänkte flyga ner och överraska honom, de har inte setts på läääänge.
Jag hämtade henne i smyg vid flygbussen i Västerås och så åkte vi för att ta honom på sängen.
  
Försökte lägga upp en video här men den vill inte, jag hoppas det funkar att följa länken och se hans reaktion.
 
 
För övrigt är jag himla lycklig över att ljuset återvänt till vår avkrok av världen och att vi äntligen är inne i vårmånaden mars.
Det lyser i växthuset på kvällarna efter soliga dagar!
 
 
Just nu är jag sjuk med feber och förkylning.  Det passar illa med jobbet för att min stand-by är i Thailand men det skulle bli en lugn vecka såg jag i
almanackan.
Jag har äntligen lärt mej att lyssna lite på kroppen, inte illa när man snart fyller 56. :)
 

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2017-03-04 20:12:33

Hej, såg att du låg hemma under filten och myste...så gott det nu går när näsan rinner. Jag hade ont i halsen i flera dagar, värst om nätterna, men nu har det släppt utan att ha blivit något annat av det. Läste också om inbrottsförsöken, det är väl sjutton vad dom håller på. Vad är det för typer som gör inbrott i sommarstugor, kan det vara lönsamt?
kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela