TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vårmånad...

Publicerad 2018-03-02 14:23:42 i Allmänt,

...  och vår månad,  syrrans och min födelsedagsmånad!
 
Vad gäller vår så ligger det  lite efter tror jag bestämt.
Nog för att solen värmer på dagen men fy tusan för så kalla nätter och morgnar.
Knappt så Sigge katt vill vara ute på nätterna fast han är en riktig frihetsälskande utekatt.
 
 
Men tur är väl det eftersom grannarna sett varg utanför oss några nätter senaste månaden... inte alls kul att ha dem rännande runt knuten på nätterna.  Ja, dom har setts på dagarna också för den delen.
Bodde jag ute i skogen så men vi bor mitt i byhålan.
 
Men jag är så glad att ljuset återvänt! 
Det är ljust när jag kliver upp och ljust när jag åker hem från jobbet, allt går lite lättare då!
Till och med att kliva upp på morgnarna är enklare!
 

Längtan efter värmen börjar göra sej påtaglig och igår fick jag hem en massa fröpåsar jag beställt från Impecta och jag köpte sålådor på Liedl.
Imorgon ska det inhandlas jord och planteras.
 
Längtar efter trädgårdsfix och projekt,  och jag längtar efter semester, sol och fiskehelger!
 

Mars började bra för min del i alla fall för när jag kom till jobbet igår låg en fin vinst på mitt skrivbord.
En toppluva och en massa godis från Fazer!
Det var en frågetävling angående sverigefinnar och minoriteter och jag hade alla rätt.  :)
 
 
Inte för att jag ska smaska godis nu när jag kör 5:2 igen men liiite får jag ta då och då och resten får man bjuda bort.
Har i alla fall börjat larva lite med innebandy igen,  det är ett gäng här i kommunen som spelar varje fredag kl 15.00.
Perfekt avslutning på arbetsveckan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela